Bitget і крипто-інфлюенсер залучені в судову сагу після фіаско лістингу токенів ReelStar

Оновлення (18 серпня о 14:09 за UTC): цю статтю оновлено з поглядами обох сторін і додатковою інформацією. Очікуються подальші коментарі з обох сторін.

Криптоінфлюенсер Еван Лутра подав позов проти криптобіржі Bitget за заморожування його облікового запису після нового лістингу токенів у березні. Відповідно до Лутрі, біржа призупинила його зняття коштів і заморозила $200 000 у Tether (USDT), а спроби отримати роз’яснення залишилися без відповіді.

Участь Лютри в проекті ReelStar служить тлом цих подій. Інфлюенсера найняли радником ReelStar, стартапу, який розробляє додаток для соціальних мереж для творців. В якості компенсації Luthra запропонували Reel Tokens (REELT), корисний токен проекту. Після розміщення на біржі інфлюенсер продав 1,3 мільйона токенів REELT на Bitget. Тоді рахунок Luthra був заморожений через підозру в маніпулюванні ринком. Речник Bitget розповів Cointelegraph про це рішення:

«Bitget зіткнувся з маніпулятивною атакою групи трейдерів, які намагалися отримати прибуток, маніпулюючи угодами на біржі. Їхньою ціллю була нова монета під назвою REELT, яку вони намагалися викинути відразу після її розміщення на Bitget, що призвело до значного падіння ціни монети».

Крім того, Bitget стверджує, що зв’язався з інфлюенсером криптовалюти для пояснення: «У відповідь він зізнався, що продав токени. Однак, коли ми запитали про причини цієї ненормальної поведінки, ми не отримали активного відгуку чи задовільної відповіді».

Лютра стверджує, що невинний, посилаючись на те, що генеральний директор ReelStar Навдіп Шарма нібито схвалив його плани продажу токенів. Тепер інфлюенсер вимагає відшкодування значних 16 мільйонів доларів разом із 200 000 доларів, які зберігаються на його рахунку. Його позов стосується Bitget, Foresight Ventures і ключових керівників.

«Bitget перешкодив мені, користувачеві їхньої платформи з повним KYC, вилучити свої токени», — заявив Лютра Cointelegraph, додавши:

«Після того, як я продав цю частину моїх виділених токенів, мої кошти, включаючи криптовалюту […] Я вже був на біржі до REELT — були заблоковані, і компанія вкрала собі те, що коштували мої токени».

За словами Грейсі Чен, керуючого директора Bitget, біржа раніше оголосив Розслідування справи, результати якого оприлюднені тижнями пізніше разом із планом компенсації для більш ніж 500 клієнтів, використовуючи як власні кошти компанії, так і кошти від заморожених транзакцій.

«У Bitget захист користувачів є нашим головним пріоритетом. Коли ми виявляємо будь-яку незаконну або шахрайську поведінку на нашій платформі, ми вживаємо негайних заходів», — написала вона в дописі 4 серпня, зазначивши, що на той момент біржу не було повідомлено про позов.

У відповідь Чену Лутра зазначив, що він був просто «звичайним користувачем, який отримав токени як компенсацію за консультацію» і не повинен вважатися частиною команди проекту.

У своєму блозі Bitget опублікував відповідь до події та зазначив, що спілкувався з Лютрою незабаром після події. Біржа пояснила причину своїх дій: «Після нашого розслідування ми вважаємо, що згаданий обліковий запис був залучений до підозрілої торгової поведінки на Bitget».

Уривок допису в блозі Bitget. Джерело: Bitget

На X (раніше Twitter) члени крипто-спільноти висловили неоднозначну реакцію на позов. Тоді як деякі прихильники Лютри спостерігається що ця справа розкриває загальні проблеми, з якими стикаються користувачі централізованих криптобірж, інші стверджували інше, кажучи Bitget вчинив правильно, захистивши своїх користувачів.

Кілька видатних діячів із крипто-спільноти підхопили, щоб висловити свою думку з цього приводу, у тому числі Чанпен Чжао, генеральний директор Binance.

Журнал: Депозитний ризик: що криптобіржі насправді роблять із вашими грошима?