Bitcoin(BTC)$115,407.00-2.54%
Ethereum(ETH)$3,648.11-4.90%
XRP(XRP)$2.98-4.60%
Tether(USDT)$1.00-0.01%
BNB(BNB)$771.21-3.58%
Solana(SOL)$169.20-6.04%
USDC(USDC)$1.000.00%
Lido Staked Ether(STETH)$3,646.87-4.57%
Dogecoin(DOGE)$0.207555-6.27%
TRON(TRX)$0.327561-0.27%

Децентралізоване майбутнє для фанів і Голлівуду – журнал Cointelegraph
Традиційна кіноіндустрія є однією з найбільш централізованих і традиційних з усіх. Лише кілька кіностудій і потокових конгломератів контролюють левову частку світового кіноринку.
Але незамінні токени (NFT) і зростаюча криптоцентрична спільнота режисерів-ентузіастів можуть просто підірвати галузь.
Деякі незалежні проекти дають змогу зазирнути до створення фільмів Web3, тоді як інші відкривають вікно в розповсюдження. Децентралізована трансляція також демонструє, як може виглядати створення та виставлення фільмів у громаді в недалекому майбутньому. Завдяки популярності NFT екосистема Film3 ось-ось виходить за межі своєї ембріональної стадії. Незважаючи на те, що ця тенденція є дуже новою, і потрібно опрацювати безліч недоліків, стежте за новим сектором криптовалют, оскільки він продовжує набирати обертів.
Запустіть стрічку
Під час панельних дискусій на Каннському кінофестивалі в травні режисер Мігель Фаус розповів про те, як він використовує NFT, викарбувані зі свого короткометражного фільму Калладіта для фінансування однойменного фільму вартістю мільйон доларів. У 2019 році Фаус зняв свій короткометражний фільм за допомогою традиційного краудфандингу. Сьогодні він продає багаторівневі пакети NFT, щоб субсидувати повнометражний фільм. «Планований бюджет становить 950 тисяч доларів. Наразі ми зібрали 650 000 доларів за рахунок продажів NFT. Мета полягає в тому, щоб усе фінансування надходило від NFT», — розповідає Фаус Magazine.
Режисер Марк О’Коннор, також учасник дискусійної панелі в Каннах, представив свою першу модель розповсюдження Web3 на кінофестивалі: Stalker Movie Pack, NFT-версію набору DVD-фільмів 1990-х років.
У 2012 році О’Коннор став продюсером і режисером психологічного трилера Сталкер. Згодом повнометражний фільм переміг на кінофестивалі Underground Cinema, а в 2014 році був випущений на DVD в Ірландії. Тим не менш, О’Коннор хотів, щоб фільм був повністю незалежним, і вирішив не випускати його в міжнародний прокат. Через вісім років і процвітаюча екосистема NFT О’Коннор повністю контролює інтелектуальну власність і вірить, що цей фільм, який традиційно збирається краудфінансуванням, «стане майбутнім у розповсюдженні фільмів».
Чи дійсно кінематографістам потрібне децентралізоване кіно?
За словами О’Коннора, вся справа в контролі над інтелектуальною власністю. Часто режисери Web2 опиняються в обставинах, коли втрачають контроль над своєю IP. Втрата контролю над правами на фільм також означає втрату доступу до його потенційних прибутків.
О’Коннор вважає, що зараз в галузі діє «система водоспаду». «Коли ви випускаєте фільм традиційним способом, кінотеатр візьме 70%, а потім із того, що залишилося, дистриб’ютор забере 15%. Тоді вам доведеться заплатити комісію агенту з продажу та інші комісії», — каже О’Коннор. Зрештою, режисер із успішним проектом часто може залишитися без частки прибутку.
Фаус розповідає журналу, що кінематографісти часто створюють інтелектуальну власність і виконують всю важку роботу лише для того, щоб стати співробітниками за контрактом, тимчасово прикріпленими до своїх власних проектів. «Сценаристи та режисери, як я, починають з ідеї, розробляють цілий проект, пишуть сценарій, роблять усе, знімають фільм, режисерують його, але в кінцевому підсумку роблять усе це як роботу за наймом для компанії чи продюсера або фінансист, який є фактичним власником фільму, і іноді ця система не є чудовою».
Фаус вважає, що кінематографісти Web3 можуть використовувати силу своїх спільнот для децентралізованого фінансування фільмів. Коли спільнота однодумців стає за проект і вирішує підтримати його, вона дає зелене світло фільму. Немає ні керівників студій, ні кишенькових сторожів, додає Фаус:
«Кінематографісти можуть вирішувати разом зі своєю спільнотою, як використовувати право володіння інтелектуальною власністю та право власності на фільм у фінансовому та стратегічному планах».
Де подивитися фільм Web3?
Режисерам, які віддають перевагу повному контролю над своїми IP-адресами, потрібен децентралізований простір для трансляції своїх проектів, незалежне технічне рішення, яке не отримує прибутку від фільмів. За словами генерального директора Міхая Красняну, Beem забезпечує саме це. «Ви володієте власною IP-адресою. У вас є ключі до цього, тож вам не доведеться покладатися на нас», — розповідає Красняну Magazine.
Наразі існує лише невелика кількість моделей онлайн-трансляції та розповсюдження Web3. За словами Красняну, Beem був створений у 2018 році, і це не платформа чи дестинація. По суті, це наскрізний інструментарій, який дозволяє творцям, розповсюджувачам або будь-якій контент-компанії стати власною платформою. «Ось чому я не хочу називати нас платформою, оскільки ми не прагнемо стати пунктом призначення самостійно». Незважаючи на те, що Beem все ще працює з технологіями Web2, кінематографісти та інші творці можуть використовувати інструменти для потокової передачі свого вмісту Web3 у форматі Full HD. Творці можуть завантажувати свої фільми та проводити живі події та покази. Beem був спів-спонсором і прямим ефіром багатьох панелей Web3 у Каннах.
Творці на таких платформах, як Beem, можуть використовувати інструменти для створення своїх онлайн-спільнот і можуть отримувати прибуток, стягуючи з шанувальників плату за перегляд фільмів у фіатних або криптовалютних формах, а також можуть надавати токен-гейт для членів спільноти, які мають певні NFT у своїх гаманцях. Клієнтом Beem є не аудиторія, а творці контенту, режисери. На відміну від «системи водоспаду», де кінорежисер перебуває в нижній частині харчового ланцюжка доходів і отримує плату лише після всіх інших, у просторах Web3 режисер і його спільнота повинні контролювати всі потоки доходу.
Художник і продакшн стягують один набір гонорарів за розповсюдження та виставку. Beem займає 15% платних потоків і відео, а також платних подій у прямому ефірі. Потрібно 3% від будь-яких чайових, продажів товарів і продажів і/або перепродажів NFT. Режисери отримують фірмовий простір і електронні листи, виділений домен і власні URL-адреси, доступ до консолі адміністратора та аналітику. За щомісячну плату творці можуть придбати технічну підтримку, спеціальний мобільний додаток, керування цифровими правами, геоблокування (обмеження глядачів із географічних зон) і водяні знаки.
О’Коннор планує транслювати Сталкер на Vabble. Згідно з обліковим записом Vabble у Twitter, платформа ще не запущена та проводить розіграші та конкурси, які призведуть до випуску бета-версії цього літа. На своєму веб-сайті Vabble називає себе «платформою багатоканальних потокових розваг для глядачів, інвесторів і студій» і планує запустити повноцінну платформу протягом наступних двох років.
Що в цьому для вболівальників?
Канали чатів YouTube, Twitter, TikTok та Instagram не є чимось новим для прямих трансляцій, але можливість обговорити свій улюблений фільм у режимі реального часу під час його прем’єри є унікальною. О’Коннор вважає, що перегляд фільму на Web3 є спільним досвідом.
«Можна створити кіноклуб. Після цього з режисерами можуть бути запитання та відповіді, а ви можете коментувати під час фільму. Отже, є всі ці різні функції, які прийшли разом з Web3 і з crypto. Я відчуваю, що це значні зміни в галузі».
Після запуску Vabble О’Коннор планує проводити потокові події спільноти. До того часу шанувальники можуть придбати пакет фільмів Stalker у Rarible. Найближчими тижнями учасники спільноти почнуть отримувати NFT-дропи зі спеціальними функціями. Перший випуск включатиме афішу фільму, а наступні виходитимуть кожні кілька тижнів. Набір фільмів включає неопубліковані постери, «створення» документального фільму та негенеративних персонажів PFP під назвою «Сталкери». Усі NFT можна торгувати окремо, і О’Коннор має намір пропонувати безкоштовні NFT і преміум-доступи протягом багатьох років.
для Калладіта власники токенів, взаємодія між спільнотою та режисером відбуватиметься на Beem до прем’єри фільму. «Ми візьмемо їх із собою на всю закулісну поїздку», — сказав Фаус. Що стосується інших проектів, Красняну сказав журналу, що для проведення інтерв’ю з кастингом, пошуку місця та дизайну костюмів члени спільноти теоретично можуть брати участь у всіх елементах підготовки до виробництва, виробництва та посту.
Калладіта також пропонує своїм власникам NFT утиліти та пільги. Покупець Tier-1 купує NFT за 0,18 ETH і отримує своє ім’я в титрах, приватне посилання для перегляду фільму, доступ до приватного сервера Discord і права на управління DAO фільму. За 6 ETH власники Tier-4 NFT отримують усі попередні бонуси, а також абонемент на монетний двор NFT для фото на знімальному майданчику, фізичної частини пам’ятних речей із фільму та аватара в титрах до фільму.
Чи готова галузь до Film3?
Businesswire повідомили що «глобальний кіно- та відеоринок добре консолідований, на ринку працює невелика кількість гігантів». Такі великі корпорації, як Disney, Comcast, AT&T (Warner Media), Sony Pictures Digital і ViacomCBS, контролюють трохи більше 35% усього ринку. Згідно з темою Motion Picture Association 2021 звітвісім із 10 найпопулярніших потокових фільмів були переглянуті на Disney+, а два – на Netflix.
Справедливо сказати, що кіноіндустрія вкорінена та централізована.
Хоча важко уявити голлівудських воротарів, які добровільно відмовляться від повного контролю над IP режисера, елементи Web3 починають наповнювати індустрію. Компанія актора та продюсера Різ Візерспун, Hello Sunshine, нещодавно уклала угоду з потужною компанією NFT World of Women щодо створення художніх фільмів і телешоу.
☀️ World of Women X Hello Sunshine ☀️
Це велике партнерство означає новий початок для WoW: повнометражні фільми, серіали за сценарієм і без нього, живі події, потужні історії 📹
Про кращого партнера ми й мріяти не могли @Привіт сонячне світло @ReeseW щоб втілити наше бачення в життя🙌 pic.twitter.com/KUz0V4vqlN
— Світ жінок (@worldofwomennft) 17 лютого 2022 р
Співголова Vuele Кемерон Челл розповідає журналу, що права на новий трилер Ентоні Хопкінса Нульовий контакт були придбані платформою колекціонування NFT. За словами Джеймса Хікі, керівника команди Moviecoin, потокової платформи Web3, яка фінансується частково Prizefighter: Життя Джема Белчера з Расселом Кроу в головній ролі. Decentralized Pictures, відгалуження Web3 від American Zoetrope Френсіса Форда Копполи, активно відкриває нових талантів і фінансує нові проекти. Серед співзасновників платформи Лео Матчетт, лауреат премії Emmy Awards у сфері технологій та інженерії, віце-президент американської Zoetrope Майкл Мусанте та син Копполи Роман.
Крім того, згідно з Forbes за 2020 рік звітбазові технології Web3, наприклад “цифрові ідентифікатори, підкріплені зашифрованою технологією блокчейна з біометричною перевіркою, стануть нормою» для найбільших постачальників розваг. Стверджується, що мега-стримери, такі як Netflix, які втрачають понад 12 мільярдів доларів на рік через обмін паролями, можуть отримати фінансову вигоду від цифрових ідентифікаторів.
Крім того, 5 квітня Reuters повідомили що нещодавно пішов генеральний директор WarnerMedia Джейсон Кілар вважає, що майбутнє галузі пов’язане з блокчейном. У записці для новинного видання Кілар сказав: «Майбутнє Голлівуду в блокчейні». У наступному інтерв’ю Кілар сказав Reuters:Я думаю, що це [NFTs] це буде потенційна хвиля, яка прийде до Голлівуду так само, як хвиля DVD прийшла до Голлівуду в 90-х».
Якщо Film3 зрештою зробить фурор і приверне повну увагу всіх стрімінгових і студійних гігантів, чи будуть вони протистояти сьогоднішнім піонерам блокчейну? Чи відпустять вони повний контроль над IP-адресою виконавця та приймуть децентралізоване майбутнє? Важко сказати, але спільнота Web3, безсумнівно, сподівається. Красняну приїхав до Канн з обмеженими очікуваннями:
«Я очікував дуже низького рівня інтересу з боку традиційних кінематографістів, присутніх у Каннах, і переважно байдужості чи критики в кращому випадку».
Але, за словами Красняну, люди були більш цікавими, відкритими та відкритими до експериментів. Красно розповідає журналу, що представники традиційної індустрії «прагнули відкрити, дізнатися, що можна зробити в Web3 зі створенням фільмів на всіх етапах розробки, виробництва та розповсюдження фільму».