Біткойн – це «гроші опору» – OpEd – Eurasia Review

Йоакима Бук

Біткойн виглядає по-різному для кожного, хто його спостерігає, сучасна притча сліпці і слон.

Для економістів це виглядає так неповноцінні гроші оскільки його немає відповідь на поставку.

Для регуляторів це виглядає так підступні спроби відмивання грошей та ухиляються від сплати податків.

Для широкого загалу він виглядає чимось як жахливе дітище фінансових спекулянтів і технобалаканів. Тому більшість людей ігнорують це.

с Гроші опору: філософський аргумент на користь біткойна Ендрю Бейлі, Бредлі Реттлера та Крейга Вармка, філософи вийшли на арену. Трійця, професори Єльського університету, Університету Вайомінгу та Університету Північного Іллінойсу, не вважають нічого важливішого за біткойн, і тому згорнули всі інші програми своїх досліджень. Після кількох ранніх статей і звітів про дослідження (тут, туті тут) — включаючи, для розкриття, семінар AIER, спонсорований Інститутом біткоін-політики — книга була неминуча.

«Це, безумовно, найважчий і найважливіший інтелектуальний проект, який я коли-небудь завершував», — сказав Бейлі кілька місяців тому про книгу, яка цього тижня вийшла в академічному видавництві Routledge. Це спокійна й серйозна книга, доступна для допитливих початківців і тих, хто ще не продав біткойн, як швидке рішення за кожну суспільну хворобу.

Біткойн є, в Відомі слова Джона Олівера«Усе, що ви не розумієте про гроші, у поєднанні з усім, що ви не розумієте про комп’ютери». Дещо технічних пояснень неминуче, але читач не піддається ні лавині технічних балаганів, ні пристрасним крикам, що наближаються до продажів.

Автори відкрито кажуть, що вони тримають біткойн і вважають, що це користь для світу. Це зізнання не повинно скидати з рахунків їхні численні аргументи. Підхід дивлячись фінансування або фінансові стимули і відкидати аргументи, відповідно, лінь: «Ми смиренно стверджуємо, що критика шахрайства повертає речі назад. Ми виступаємо за біткойн, тому що ми віримо в нього після років вивчення; ми роками не вивчали біткойни, тому що ми володіємо біткойнами». Таким чином, «наші аргументи виправдовуються або відхиляються».

А заслуг тут чимало. Автори не перестараються, як це зазвичай роблять багато біткойнерів, але розташовують свою аргументацію відразу:

«Не дивлячись на сподівання багатьох прихильників біткойна, це не покладе край війні, не відновить традиційну сім’ю чи не виправить ринок нерухомості. Це не покращить харчування, не надихне на повернення до мистецтва епохи Відродження чи відродження архітектури дев’ятнадцятого століття. Біткойн не все виправить. Він виправляє деякі речі — і навіть ламає деякі інші».

Однозначно Кримінальний

Те, що багато людей вірять про біткойн, є правдою: це є для злочинців. Але це також для борців за свободу, для тих, хто відрізаний від глобальної грошової системи, для тих, хто перебуває під фінансовим остракізмом через закони чи звичаї своїх країн. Це для російських чи нігерійських дисидентів, які намагаються отримати та витратити кошти, це для афганських жінок під патріархальним правлінням, це для біженців, які намагаються перетнути кордон із своїми (фінансовими) активами. Це для жителів Заходу, які намагаються уникнути найгірших наслідків інфляції, для диспансерів марихуани, чий бізнес є законним у штатах, якими вони керують, але незаконним на федеральному рівні (і тому не можуть використовувати банківську систему, яка перебуває під жорстким централізованим контролем).

Насправді всі ці способи використання є одним і тим же — багато частин одного слона. Природа грошей полягає в тому, щоб їх можна було використовувати між ворогами які інакше не можуть довіряти або змушувати один одного поводитися. (Друзі можуть використовувати кредит і послуги.) Це інструмент на пред’явника, який не потребує ідентифікації, банківського рахунку чи дозволу правителя.

«Біткойн, — пишуть Бейлі, Реттлер і Вармке потужно й лаконічно, — це гроші опору». Це грошовий спосіб відмовитися від перешкод, уникнути перешкод. Не дивно, що це також подобається злочинцям.

Гроші опору це не лібертаріанська книга, яка оспівує вільний ринок для біткойнів або міркує про крах долара. Такі книги існують. тріо, явно не лібертаріанці, натомість спробуйте створити щось більше. Вони досліджують не те, чи варто зламати речі, які біткойн ламає, а «чи варто нам віддавати перевагу світу з біткойнами перед світом без біткойнів». Вони роблять це виважено й ретельно, використовуючи філософський інструмент Завіса невігластва Джона Ролза.

Припустимо, що ви не знаєте, хто ви, в якій країні народилися, які ваші навички, інтереси та можливості (тобто намагаєтесь позбавити читачів грошові та фінансові пільги) — чи підтримаєте ви існування біткойна?

В рамках завіси автори намагаються якомога ближче до беззаперечного аргументу для біткоіна. Це і гідно захоплення, і цінно. Не бачити проблеми з цензурою та фінансовим гнобленням — це те саме, що вірити, що лише погані люди™ мають проблеми з (доброзичливою) владою. Насправді «хороші хлопці та дівчата теж часто піддаються цензурі».

Гроші опору просить вас зазирнути далі в час і ширше по всьому світу: «Якби ви могли уявити, що колись опинитесь у такому становищі, що вам знадобляться гроші опору або вам потрібно буде навчити когось іншого, як використовувати гроші опору, було б мудро щоб навчитися використовувати біткойни». Це реальність для приблизно чотирьох мільярдів людей, які живуть під авторитарними правителями, які обмежують, захоплюють, пригнічують або іншим чином карають дисидентів за те, що вони роблять або говорять неправильні речі. Freedom money, якими володіють його користувачі та стійкий захоплення, ідентифікації та цензури, не скасовує несправедливі закони чи змушує злих правителів піти — але майже ніщо інше також не робить цього, тому це несправедливий стандарт. Використовуючи біткойни, таким правителям набагато важче викорінити витрати та переміщення грошей.

Це очевидне покращення, користь для людства. Біткойн – це гроші свободи аварійний люк з-під важкого чобота тирана. За завісою ми маємо жахливо великі шанси бути одними з цих людей.

І все-таки ця структура є занадто низькою планкою. Для економіста, звичайно, це дуже невибаглива конструкція: розширення набору рішень і доступних можливостей може більш-менш принести лише користь користувачам (незалежність від нерелевантних альтернатив). Більше варіантів – краще. Враховуючи різні індивідуальні переваги та обставини, стан світу з біткойнами є для деяких покращенням. Тому досить тривіально зробити висновок, що для цих людей краще мати доступ до біткойнів, ніж ні.

Світ з біткойнами пов’язаний з деякими витратами. Існує певна кількість відмивання грошей, програм-вимагачів та викачування державного доходу через оподаткування та сеньйораж, чого б не відбулося, якби щось на кшталт біткойна ніколи не було винайдено (ну, виявлено…). Автори визнають, що такі речі, оскільки вони створені завдяки біткойнам, є негативними для світу, але вони не є «серйозною загрозою загальній чистій вигоді біткойнів для світу».

В одному сенсі, Гроші опору є природним продовженням Алекса Солтера, Піта Беттке та Дена Сміта Гроші та верховенство права.. «Що стосується монетарних установ, — пишуть Бейлі, Реттлер і Вармке, — біткойн забезпечує верховенство закону у світі грошей і є привабливою альтернативою для грошей, особливо для мільярдів, які страждають від поганих монетарних правителів. .”

І вони досить радикально налаштовані щодо наслідків цієї монетарної установи:

«Біткойн — це грошова установа, яка націлена на передбачуваність і радикальну дезінмедіацію. Він існує не для досягнення стабільності цін чи повної зайнятості, а для того, щоб повністю позбутися потреби в центральних виробниках грошей, посередниках і менеджерах». Нам потрібні серйозні книги про гроші та біткоіни. опіргроші саме це.

  • Про автора: Йоакім Бук — письменник, дослідник і редактор, присвячений грошима, фінансам та фінансовій історії. Він має ступінь магістра в Оксфордському університеті та був запрошеним науковцем в Американському інституті економічних досліджень у 2018 та 2019 роках.
  • Джерело: Ця стаття була опубліковано в AIER

Source link

Поділіться своєю любов'ю