Bitcoin(BTC)$113,944.00-2.27%
Ethereum(ETH)$3,540.50-5.47%
XRP(XRP)$3.00-1.66%
Tether(USDT)$1.00-0.02%
BNB(BNB)$759.52-4.33%
Solana(SOL)$164.27-5.66%
USDC(USDC)$1.000.00%
Lido Staked Ether(STETH)$3,538.88-5.46%
Dogecoin(DOGE)$0.206083-3.27%
TRON(TRX)$0.325515-0.32%

Крах NFT і его монстрів представлені на новій виставці Муракамі – журнал Cointelegraph
Навіть якщо ви особисто не знайомі з відомим японським сучасним художником Такаші Муракамі, ви напевно бачили його роботи.
Яскраві фірмові персонажі поп-виконавця з’явилися на всьому: від сумок Louis Vuitton лімітованого випуску до сорочок Supreme і взуття для скейтбордингу Vans.
Співпрацювавши з такими знаменитостями, як Дрейк, Каньє Вест і Біллі Айліш, а також із такими установами, як Музей сучасного мистецтва та Гагосян, Муракамі, без сумніву, є одним із найбільших «традиційних» художників, які спробували свої сили у створенні незамінних токенів (NFT ). Незважаючи на це, його проекти все ще не вибухнули в порівнянні з іншими видатними сучасними художниками, такими як Beeple.
Багато хто переконаний, що це зміниться, стверджуючи, що квіти Муракамі на шляху до того, щоб стати такими ж знаковими, як CryptoPunks і Bored Apes. Після довгоочікуваного, але зрештою невтішного запуску NFT, який збігся з крахом криптовалют у 2022 році, художник нарешті знову спробував це середовище. Нова виставка в Музеї азіатського мистецтва в Сан-Франциско показує, як Муракамі створює оригінальні жетони з нуля.
Високе мистецтво і низьке мистецтво
Незважаючи на те, що багато хто сприймає квіти Муракамі за чисту монету, у них є більше, ніж здається на перший погляд. Натхненні повоєнною Японією, в якій він виріс, ці оманливо веселі ікони критикують збочення та насильство, які підкреслюють субкультури отаку та каваї в країні.
Стилізовані образи цих культур стають дедалі популярнішими в західних країнах завдяки експорту японської манги, аніме та відеоігор, а Муракамі, беручи сторінку з книги Енді Ворхола, викриває комерціалізацію цих засобів масової інформації шляхом охоплення та навіть експлуатуючи їх. Його студія — це не стільки студія, скільки повноцінна фабрика, якою керують 25 помічників, які допомагають йому задовольнити попит на його особистий бренд.
Розпорошену творчість Муракамі об’єднує його «надпласка» теорія, яка не лише посилається на двовимірну якість, яка з’єднує традиційну японську візуальну культуру з її сучасними аналогами, а й на ідею, що Японія, як суспільство, мало розрізняє «високий » і «низьке» мистецтво — між мистецтвом, яке ви знайдете в музеї, і мистецтвом, яке ви знайдете на рекламних щитах або сторінках манги.
Це, каже Муракамі, різко контрастує із Заходом, де професійні критики вирішують, який творчий доробок заслуговує на показ у галереях, а який ні. Зараз NFT все ще переважно віднесено до другої групи — класифікацію, яку він сподівається змінити.
Після досягнення величезного успіху в традиційних медіа, неконтрольовані події та невдалий час виступили проти зусиль художника щодо NFT. Перші квіти Муракамі були запущені безпосередньо перед падінням FTX, що призвело до різкого падіння їх вартості з $260 000 до всього $2200 за токен на OpenSea. Виявляючи рівень смирення, який рідко можна побачити у світі мистецтва та криптовалюти, Муракамі призупинив свої продажі та вибачився перед своїми інвесторами.
Після цього вибачення він зробив розлогу заяву, в якій сказав, що зробить крок назад від ринку NFT і з’ясує, як створити цифрове мистецтво, яке відповідатиме цінностям його аналогів у реальному світі. Він ставив собі питання, які бентежать непосвячених. Йому використовувати ERC-721 чи 1155? Йому потрібна IPFS чи незалежні смарт-контракти? А як щодо відкриття власного фізичного магазину?
Незнайомі люди
Крах криптографії справив неоднозначне враження на Муракамі, який досліджуватиме своє розчарування мінливістю метавсесвіту на виставці під назвою «Незнайомі люди — розбухання монстризованого людського его». Триватиме з 15 вересня 2023 року до 12 лютого 2024 року, і в основному він складається зі змішаної техніки із зображенням гуманоїдних монстрів.
Під впливом традиційних гравюр укійо-е, його знайомого стилю каваї та навіть кошмарної картини іспанського художника Франсіско Гойї «Сатурн пожирає свого сина» (яку молодий Муракамі пам’ятає, що бачив під час екскурсії в музей зі своїми батьками), спотворені фігури, представлені в Муракамі виставка коментарів про роз’їдаючий вплив цифрових технологій: невпинна самореклама в соціальних мережах і фальсифікована анонімність на дошках оголошень в Інтернеті.

Його головна тема — розбухання его — стосується не лише токсичного онлайн-дискурсу, але й неправильного управління такими медіа-персонами, як Ілон Маск, Марк Цукерберг і Сем Бенкмен-Фрід, чия безвідповідальна поведінка заплямувала репутацію цілих галузей і технологій.
Незважаючи на свій негативний досвід створення та продажу NFT, Муракамі не налаштований песимістично. Він вважає, що крипто-крах не лопне і без того величезної бульбашки, а увійде у фінансову історію лише як тимчасова невдача.
Читайте також
«Як економічно, так і концептуально, — каже він Magazine, — поточний занепад віртуальних валют просто знаменує хиткий перехідний період. Тому я зовсім не хвилююся і все ще запускаю кілька проектів NFT. Я продовжуватиму поєднувати метавсесвіт і реальний світ на арт-сцені». Він вважає, що «у найближчому майбутньому, із появою молодих критиків і творців, які розуміють концепцію, мистецтво NFT одразу стане поширеним».
На відміну від серії Муракамі «Незнайомі люди» різні фізичні переосмислення його NFT, у тому числі намальовані інтерпретації Murakami.Flowers. Раніше продані в Gagosian, Муракамі створив ці картини, щоб допомогти захистити та стабілізувати вартість своїх NFT, мінімальна ціна яких на OpenSea залишається «наскільки низькою, як це можливо». Тим часом деякі картини були продані за понад 70 000 доларів.

На виставці також представлена скульптура цифрових аватарів Муракамі, створена у співпраці з RTFKT, організацією цифрової моди та колекціонування, відомою своєю роботою над двигунами відеоігор, автентифікацією блокчейну та доповненою реальністю, а також футуристичним дизайном кросівок.
Натхненні Bitmoji від Snapchat, Муракамі та RTFKT створили понад 20 000 моделей персонажів, які представляють гравців в онлайн-іграх, кожна з яких має унікальний дизайн очей, рота, одягу та навіть риси поведінки. Муракамі описує свою скульптуру як «кіборга». Не лише тому, що він має світловідбиваючу сріблясту поверхню з вигравіруваними на ній механічними візерунками, а й тому, що цифрові аватари, на яких він заснований, частково є людьми, а частково машинами.

Зміна цінності в сучасному мистецтві
Коли його запитали, чи створення мистецтва NFT чимось відрізняється від створення «традиційного» мистецтва, Муракамі відповів: і так, і ні.
«Сучасне мистецтво з часів Марселя Дюшана явно було світом трансцендентального концептуального мистецтва, — каже він, — тому я подумав, що розуміння метавсесвіту прийде дещо природним для шанувальників сучасного мистецтва. Я миттєво зрозумів і увійшов у цей світогляд, але, на мій подив, інші не наслідували. Я вважаю, що великим стримуючим фактором була певна нездатність змінити систему цінностей у світі сучасного мистецтва та, як наслідок, небажання розуміти NFT. Зараз ці два слова все ще повністю розділені».
На даний момент більшість західних критиків не вважають мистецтво NFT мистецтвом. Вони вважають зображення «погано виконаними та дитячими» і наполягають, що «концепція метавсесвіту є шахрайством», за словами Муракамі. Їхня відраза до NFT — частково викликана самозбереженням — настільки палка, що вони відкидають токени Муракамі, водночас відзначаючи їхні намальовані еквіваленти. Без сумніву, розбухле его «Незнайомих людей» також містить сліди цих осіб.
Можливо, західний світ мистецтва має бути більше схожим на японський. Там руйнування Другої світової війни та наступна окупація армією США повністю демонтували традиційну соціальну структуру країни. Як наслідок, за словами Муракамі, Японія опинилася в «дуже унікальній ситуації, коли «високе» мистецтво не могло бути встановлено», оскільки не було еліт, які б визнавали його своїм і лише їхнім. Він додає:
«В Японії немає різниці між високим мистецтвом і низьким мистецтвом, і ми пов’язані одержимою ідеєю, що високе мистецтво також має бути перетягнуто у сферу низького й приносити задоволення всім».
Це в поєднанні з «попитом на іконографію, що нагадує японську мангу та аніме», вказує на те, що Японія повинна мати багатий і жвавий ринок NFT. Однак це не так. За словами Муракамі, багато японських митців — особливо художників манги — зацікавлені в переході, але їм заважають це зробити через суворі правила, які роблять такі підприємства нерентабельними.
«Екосистема віртуальної валюти, яку придумав уряд Японії, — пояснює він, — настільки складна й негативна, що творці манги чи аніме не захочуть залишити свою звичайну економічну сферу. Тому тут не було жодних ознак розвитку ринку NFT».
В Америці ситуація не набагато краща — принаймні, зараз. Незважаючи на те, що криптосвіт поступово рятується від фіаско FTX, NFT ще не відновилися.
Після досягнення свого піку в січні 2022 року багато токенів різко впали. До вересня того ж року томи майже зникли і попит зник. Квіти Муракамі — не єдині NFT, які підняли мінімальну ціну; BoredApes і CryptoPunks в одному човні.
Поточна ситуація настільки погана, що багато творців NFT не знають, що робити чи куди рухатися далі. Муракамі є рідкісним винятком, але, можливо, це тому, що — як відомого художника — його джерело статусу та доходу не пов’язане виключно з токенами. Для нього створення NFT є художнім експериментом так само, як і актом прийняття того, що він (та багато інших) все ще вважає майбутнім як творчості, так і комерції.
І Муракамі справді в це вірить. Роки після того, як він висловив свою ідею Superflat, він стверджує, що оцифрування мистецтва не просто підтвердило його теорію, але й довело її до логічного завершення:
«Я вважаю, що ера Superflat підійшла до кінця, принаймні на даний момент, разом із пандемією. Причина в тому, що наразі досягнуто повної досконалості веб-суспільства. Іншими словами, справжнє суперплоске суспільство тепер стало реальністю. І з появою метавсесвіту з’явилися невідомі зони, які додадуть ще більшої глибини цьому остаточно зруйнованому суспільству; ми можемо сказати, що зараз ми рухаємося до гіпер-надплоского світу».
Підпишіться
Найцікавіше читання в блокчейні. Доставляється раз на тиждень.
