- Bitcoin(BTC)$105,180.002.38%
- Ethereum(ETH)$3,191.531.43%
- XRP(XRP)$3.120.02%
- Tether(USDT)$1.000.04%
- Solana(SOL)$238.932.47%
- BNB(BNB)$677.51-0.09%
- USDC(USDC)$1.000.00%
- Dogecoin(DOGE)$0.331779-0.08%
- Cardano(ADA)$0.961.62%
- Lido Staked Ether(STETH)$3,191.381.48%
Енді Уорхолу сподобалися б (або, можливо, ненавиділи) NFT – журнал Cointelegraph
Якби Енді Воргол — найвідоміший митець 20 століття — був живий сьогодні, він би створював NFT. Аргументація проста: тому що для Уорхола, бізнес був мистецтвом. Тож я вирішив трохи покопатися та поговорити з експертами Уорхола, щоб дізнатися, чи є така справа.
Але Воргол був митцем, який не піддається легким визначенням, і не всі хотіли досліджувати надзвичайно спекулятивну природу гіпотези. Професор Голан Левін, професор електронного мистецтва в Університеті Карнегі-Меллона, сказав, що не може допомогти, і натомість запропонував мені «запитати біографа Ворхола або екстрасенса».
Справедливо. Тож я надіслав повідомлення відомому біографу Воргола Блейку Гопніку, автору Уорхол.
А потім я знайшов екстрасенса Уорхола.
Гопнік — мистецтвознавець і постійний автор The New York Times. Він автор Уорхолостаточна біографія естрадного артиста.
Пошук в Інтернеті показав, що це також можливо влаштувати сеанс з Енді Ворхолом як частину туристичного досвіду в Лос-Анджелесі.
Я відклав сеанс на потім. Я б не наважився заперечувати прямий зв’язок медіума з Уорхолом — мене хвилювало те, що екстрасенс може насилу пояснити Уорхолу NFT.
Спадщина Енді Уоргола — це реверанс до NFT
У гопницькій біографії Ворхола нібито стверджується, що гроші були засобом, але провокація завжди була кінцевою метою Уорхола. Ворголу подобалося заробляти гроші, щоб фінансувати всі свої творчі пошуки, але він завжди прагнув бути провокативним. Отже, NFT, які можуть бути як провокаційними, так і прибутковими, схоже на засіб, який він би прийняв.
По-перше, пізніші кіно- та фотороботи Воргола, безумовно, ставали дедалі провокаційнішими, на межі порнографії. Щоденники Ворхола дають захоплюючу інформацію про передбудні часи та мистецькі мотиви Воргола у 1980-х роках.
По-друге, «що таке мистецтво» і чи є NFT мистецтвом — некоректне запитання. Це мінне поле. Колборн Белл, засновник Crypto Museum of Modern Art, розповідає я — переважно ні. «Зовні багато NFT не є мистецтвом. Насправді ні».
Ключовим аргументом на користь моєї улюбленої теорії є те, як Воргол негайно використовував нове художнє середовище щоразу, коли воно було доступним для комерційного успіху.
Більшість істеблішменту також не вважала його роботу мистецтвом — він був змушений прийняти цю реальність. Це схоже становище з NFT у популярній культурі сьогодні. Відомі колекції від Fidenza ставлять під сумнів саме поняття мистецтва та митців. Якщо комп’ютер створює роботу, чи це взагалі мистецтво? вони запитують.
Є багато історичних паралелей.
Уорхол був піонером у перетворенні комерційних і повсякденних предметів, таких як банки супу Кемпбелла, на мистецтво. Він знімав фільми, продюсував ранні музичні кліпи і навіть мав телевізійне ток-шоу, яке транслювалося на MTV у 1980-х.
Він також створив сотні творів у добре укомплектованій студії, відомій як «Фабрика».
Мистецькі критики його уникали — Музей сучасного мистецтва в Нью-Йорку відмовив йому в безоплатній пожертві роботи під назвою «Взуття» в 1956 році — Уорхол тоді зрозумів, що портрети людей можуть бути дуже прибутковими.
За ним сиділо безліч різних меценатів, але кожен портрет міг існувати лише як одна або дві картини, на думку гопника. Його найбільші тиражі гравюр Мерилін Монро складалися з 200 зображень, і вони ніколи не були дешевими, пояснює Гопник.
Для порівняння, незважаючи на те, що NFT можуть бути абсолютно унікальними, монетні двори зазвичай нараховують 10 000.
Воргол малював політичних лідерів, таких як Мао та Ленін (Че Гевара приписувався йому, але був підробкою, намальованою його помічником). І він малював знаменитостей, таких як Елвіс, Мерилін Монро і Мік Джаггер.
Очевидно, що легко припустити, що Ворхолу сподобаються NFT: легко відтворювані масові колекції на тему чи широко впізнавану особу.
І ось найголовніше: ці зображення були «на бік» Воргола для істеблішменту. Він говорив, Моя робота комерційна, і я збираюся їх продавати.
Крипто — це, певною мірою, «велика фішка» для встановленого фінансового порядку та світу мистецтва. NFT — це нова бізнес-модель для творців — спекулятивна, звичайно, — але нова модель для збільшення продажів мистецтва.
Деякі дуже успішні NFT-бізнеси є сучасною масштабованою версією старих бізнес-моделей. Наприклад, Moonbirds прагнули створити механізм доказу, і він перетворюється на своєрідну студію для творчості. І Bored Yacht Ape Club, мабуть, є схожою на модель заміського клубу. Вони спрямовані на подолання обмежень масштабу, з якими стикаються ті бізнес-моделі IRL, у яких NFT представляють собою форму членства в клубі та надають власникам вільний вхід на події, наприклад, або можливість просто спілкуватися з іншими членами клубу завдяки їхнім спільним ексклюзивним золотим квитки.
Для Уоргола бізнес був мистецтвом
«Можливо, мистецтво Уорхола стало прообразом NFT, оскільки він довів, що бізнес сам по собі може бути формою мистецтва.
Отже, мистецтво Ворхола довело, що бізнес може бути формою мистецтва. Джон Іпполіто, професор нових медіа в Університеті Мен, намалював посилання на NFT у своєму блозі, написання:
«Хороший бізнес — найкраще мистецтво», — стверджував Уорхол. Одного разу він наполягав, що хоче продати акції своєї компанії на Уолл-стріт. Хоча Воргол розширював межі того, що таке мистецтво, він також сказав: «Не думайте про створення мистецтва, просто робіть це.»
Певною мірою Уорхол прагнув розширити художню індустрію — і це саме те, що NFT роблять. Отже, легко уявити, що Уорхол би насолоджуватися викачуванням NFT у більшому масштабі, ніж Деміен Герст.
Читайте також
Гопники заперечують цю думку. «Фабрика — це іронічне прізвисько для його художньої студії — у нього було лише одного-двох помічників. Він був граючи на заводському виробництві. Творчість Воргола була не більшою, ніж будь-який інший сучасний художник», — пояснює Гопнік Magazine.
Гопнік повинен знати, оскільки він зараз курує виставку про ідею Ворхола про «бізнес-мистецтво». Цей поворот фрази стосується бізнесу як іронічного середовища для створення мистецтва. Він каже, що Уорхол був просто граючи з ідеєю. Він завжди хотів, щоб його сприймали серйозно як художника.
NFT набридли б Уорхолу, вважає гопник. «Він визнав би, що це вже набридла концепція, і зайнявся б чимось іншим». Як доказ Гопнік зазначає, що в 1962 році Уорхол намалював 32 банки супу Campbell’s як перші кроки молодого руху поп-арту. До 1965 року він сказав, що більше ніколи не напише картини.
«Ворхол бачив би бізнес як предмет мистецтва, як спосіб прикинутися частиною того нехудожнього світу комерції: «Просто дивіться на мене. Я великий художник, я можу робити все, що хочу, я можу перенести мистецтво в іншу сферу».
NFT занадто комерційні для Ворхола
Хоча він фанат Уорхола, Гопнік не є великим фанатом NFT і написав у статті The New York Times за березень 2021 року йдеться про те, що «мистецтва NFT просто не існує». Мистецтво полягає в тому, щоб отримати прибуток від NFT, написав він. Спосіб купівлі та продажу NFT автоматично викликає питання щодо значення «право власності». Він зазначив, що Демієн Херст, один із перших великих художників, які зайнялися NFT у 2021 році, іронічно назвав свій випуск NFT «Валюта».
Але хіба не в цьому суть? NFT – валюта культурного бізнесу. Здатність до масштабування дає митцям можливість задовольнити запити споживачів за різними цінами.
На цій експериментальній фазі в бізнес-моделях, які походять від NFT, з’являється деяка майстерність. Створіть спільноту, створіть якийсь ексклюзив, і покупці прийдуть. NFT вийшли за рамки криптовалюти як руху поп-культури. У 2021 році NFT стали основним моментом у криптовалюті.
Тим не менш, Іпполіто також вважає, що NFT тепер можуть бути занадто мейнстрімом для провокацій Уорхола:
«Також можна припустити, що Уорхол був би радий бачити більше людей, які займаються мистецтвом, і я теж. Але я не думаю, що він сам би торкнувся NFT. Я вважаю, що його «ділові» ініціативи розширюють межі мистецтва, а не зміцнюють ієрархію».
Отже, якщо NFT не про мистецтво, а про створення аудиторії для масштабованих продажів, можливо, це так теж рекламний ролик для обіймів Уорхола. «Я думаю, що більшість NFT мають подвійну мету: відкрито підтримувати тих, хто створює мистецтво, і приховано підтверджувати криптовалюти», — стверджує Іпполіто.
NFT, ймовірно, були розроблені як механізм адаптації криптовалюти ще до того, як вони вибухнули серед спекулятивних інвесторів у 2021 році. Як я зазначав коли я намагався оцінити клони NFT або «похідних» NFT-проектів, мистецтво полягає в коді для прихильників відкритого коду, а також кураторстві колекції.
Підпишіться
Найцікавіше читання в блокчейні. Доставляється раз на тиждень.
І NFT справді зміцнюють бізнес-ієрархії. Найк вже зробив 200 мільйонів доларів на роялті та продажі кросівок NFT. Ймовірно, Ворхол не хотів би бути інструментом корпорації, але, можливо, Уорхол узяв би Crypto.com або Coinbase як спонсора свого мистецтва.
«Його може зацікавити опір, властивий криптовалютам, як різновиду примітивного капіталізму», — каже Гопнік, який зазначає, що Уорхол був дуже лівим і антиелітарним. Можливо, тоді б його захопили «NFT опору», які використовувалися для збору коштів на UkraineDAO.
Уорхол любив експериментувати
Незалежно від того, чи був бізнес-успіх другорядним по відношенню до мети Ворхола розширити мистецькі межі, Гопнік вважає, що незмінна технологія, безумовно, зачарувала б Ворхола.
Гопнік зазначає, що оскільки NFT зберігають справи, а не історію мистецтва та святкування мистецтва, Уорхол може зацікавитися цією частиною транзакцій і пограти з базовою технологією.
«Я ненавиджу гадати, що б зробив Ворхол, але NFT страшенно наївні з точки зору мистецтва, тому вірогідніше, що він зацікавиться блокчейном.
Це правда, більшість людей не можуть уявити собі довгострокову ціну чи вартість для більшості NFT. Вони також настільки загальні за своїм стилем, що їх часто важко запам’ятати, тому довговічність окремих серій чи монетних дворів ще не гарантована. Але незмінність токенів (з урахуванням деяких технічних застережень) гарантована. Зрештою, це і є вся ідея розширення меж мистецтва та креативних індустрій за допомогою NFT.
Є натяки на те, що Уорхолу, можливо, подобалося те, що блокчейни теоретично можуть надавати докази власності на вічність. Відомий вислів Воргола: «Ідея полягає не в тому, щоб жити вічно; це створити щось, що буде».
Уорхол завжди був футурологом, який шукав наступне нове середовище.
Уорхол і комп’ютерне мистецтво
У травні 2021 року Фонд Уорхола виставив на аукціон деякі невідкриті комп’ютерні оригінали Уорхола як NFT — але не без суперечок. Архівіст, який знайшов файл, був обурений оскільки вони «відтворили оригінальні файли».
Професор Левін, який працював над створенням колекції, не вважав їх «оригінальними роботами» Уоргола, а скоріше даниною його експериментам. За словами Левіна, Уорхол отримав другий подібний комп’ютер Amiga.
Однак історія Уорхола та раннього комп’ютера цікава. Алана Кушнір, арт-юрист і куратор, розповідає Magazine, що перший хід для медіума є частиною мистецтва.
«Ворхол використовує ранній персональний комп’ютер для створення цифрових творів мистецтва — це важливий історичний попередник художників, які працюють з NFT. Уорхол мав зв’язок із NFT, не підозрюючи про це.
Вона припускає, що «відверто комерційна спрямованість Ворхола значно випередила свій час», і він також був радий створювати партнерські відносини з брендом у 1980-х роках. «Мистецтво і комерція можуть цікаво перетинатися, і Уорхол це знав. Подумайте про його трафаретні відбитки знаків долара з початку 80-х – він поєднував багатство та мистецтво легковажним, спрощеним способом – щоб залучити маси».
Кушнір пояснює: «Деякі художники добре розуміють, що має відбутися, і можуть налаштувати свою мистецьку практику відповідно до цього». У Ворхола, наприклад, було пророцтво про те, що в майбутньому кожен стане відомим протягом 15 хвилин. Це сталося у випадку з реаліті-шоу та стало ще коротшим із появою соціальних мереж.
Проте вона також стверджує, що аргумент «Уорхолу хотілося б NFT» зазнає невдачі в тому, що «хороші художники, такі як Ворхол, є соціальними коментаторами — вони відсувають завіси над внутрішньою роботою…