- Bitcoin(BTC)$97,060.00-0.38%
- Ethereum(ETH)$3,387.22-0.52%
- Tether(USDT)$1.000.05%
- XRP(XRP)$2.270.88%
- BNB(BNB)$667.360.07%
- Solana(SOL)$186.87-0.21%
- Dogecoin(DOGE)$0.322244-1.37%
- USDC(USDC)$1.000.12%
- Lido Staked Ether(STETH)$3,382.87-0.58%
- Cardano(ADA)$0.91-1.33%
Bitcoin на Місяці – Bitcoin Magazine
Ця стаття спочатку з’явилася в Журнал Bitcoin «Місячне питання». Щоб отримати копію, відвідайте наш магазин.
На захід від Анд у Чилі розташована пустеля Атакама — найсухіше місце на Землі. Там екстремальна посушливість зберігає найстаріші мумії Землі і гарантує, що всі, крім найстійкішої флори та фауни, швидко приєднаються до них у смерті. Те саме обладнання, якому не вдалося виявити життя на Марсі, дало ідентичні результати, коли було представлено ґрунт Атаками. Доречно, ландшафт настільки нагадує далеку червону планету, що і режисери наукової фантастики, і вчені NASA збираються там, щоб знімати фільми та випробовувати космічні марсоходи. Висока висота в поєднанні з практично неіснуючим світловим забрудненням і вологістю створюють ідеально чисте небо більше 200 ночей на рік, що робить регіон Атакама першим місцем для спостереження за небесами.
Приблизно за 38 років до того, як там був побудований найбільший наземний телескоп Землі, політичні в’язні підтримуваного США диктатора Аугусто Піночета споглядали те саме нічне небо над концтабором. Один, лікар, добре обізнаний в астрономії, керував невеликою когортою своїх товаришів ув’язнених до нічних досліджень сузір’їв. Розмірковуючи про ці уроки в документальному фільмі 2010 року, Луїс Енрікес, який вижив, згадав: «Ми всі відчували… велику свободу. Спостерігаючи за небом і зірками, дивуючись сузір’ям… ми відчували себе абсолютно вільними». Невдовзі військові заборонили ці уроки астрономії, побоюючись, що в’язні використають свої знання про сузір’я для планування шляхів втечі.
Протягом тисячоліть людина дивилася на небеса, щоб визначити своє місцезнаходження та прокласти курс до невідомого. Утворений в результаті жорстокого космічного зіткнення приблизно 4,5 мільярда років тому, Місяць захоплював найдавніших людей і з тих пір увійшов в іконографію майже всіх світових релігій. Близько 428 року до нашої ери грецький філософ Анаксагор зробив висновок, що місяць був гігантською кулястою скелем, яка відбивала світло сонця. Приблизно через 2397 років наша блідо-блакитна точка зустріла погляди двох чоловіків, що стояли на поверхні Місяця. Цей момент широко відзначався як найбільше наукове досягнення людства.
Але за 24 години до запуску Аполлона-11 співробітник Білого дому Вільям Сафайр готувався до іншого результату. У промові, яку виголосив би президент Ніксон, якби Ніл Армстронг і Базз Олдрін загинули під час їхньої експедиції, Сафайр написав:
«У своїх дослідженнях вони спонукали людей світу почуватися як єдине ціле; у своїй жертві вони міцніше зв’язують братство людей. У стародавні часи люди дивилися на зірки і бачили своїх героїв у сузір’ях. У сучасний час, ми робимо майже те саме, але наші герої — епічні люди з плоті та крові. Інші підуть і обов’язково знайдуть дорогу додому. Пошук людини не буде заперечений. Але ці люди були першими, і вони залишаться першими в нашому Бо кожна людина, яка в наступні ночі дивиться на місяць, знатиме, що є куточок іншого світу, який назавжди залишається людством».
Позиція США була чіткою: незалежно від результату, простий акт руху до невідомого вважатиметься успіхом. Невдача була підкорення межам сьогодення. Це був консенсус натовпу від Мерріт-Айленда до Центрального парку, який вибухнув у радості, коли Армстронг зробив свій «маленький крок заради людини».
Тим не менш, того самого дня, всього за кілька кварталів у Гарлемі, The New York Times повідомила, що «одна згадка про [lunar module] приземлення принесло освистання» з натовпу 50 000 чорношкірих американців, які зібралися на концерт. У той час майже кожна третя сім’я чорношкірих жила за межею бідності, і уряд США витратив понад 120 мільярдів доларів у сьогоднішніх доларах, щоб відправити людей на Місяць, чудово ілюструє те, що активіст громадянських прав Ральф Абернаті назвав «спотвореним відчуттям національних пріоритетів Америки». ”
Гарлемський музикант, поет і активіст Гіл Скотт-Херон схопив суть критики:
“Щур покусала мою сестру Нелл з білим на Місяці. Її обличчя і руки почали набрякати, і білі на місяці. Я не можу оплатити рахунок лікаря, але Вайті на місяці. Через десять років я буду платити досі, поки Вайті на місяці. Ви знаєте, чоловік щойно підвищив орендну плату минулої ночі, тому що Вайті на Місяці. Ні гарячої води, ні туалету, ні світла, але Вайті на місяці.
Хоча Гарлем, можливо, був епіцентром обурення, його жителі були не самотні. Протягом 1960-х років більшість американців вважали, що витрати НАСА на Аполлон не варті ціни. У день запуску одне опитування показало, що схвалення ледве перевищило 50%. Обґрунтування програми зосереджувалися навколо апеляції до піонерського духу, американської гордості та прагнення до знань і розуміння. Але для багатьох розмови про космічну гонку здавалися невідповідністю до жорстких недоліків повсякденного життя на Землі.
Програма «Аполлон», можливо, і не була остаточною демонстрацією людських досягнень, але вона також не була просто дорогою частиною пропаганди холодної війни. Натовпи на Мерріт-Айленді та Гарлемі не могли уявити, як ця місія змінить стосунки людства з технологіями та сприятиме проривним досягненням в інженерії, медицині та технології — від паливних елементів до сучасного комп’ютера. Девід Мінделл писав, що «Apollo виник у світі, коли обладнання та електроніка були підозрілими і могли вийти з ладу в будь-який час. Це закінчилося усвідомленням того, що з інтеграцією електроніки комп’ютери можуть стати надійними». Між 1969 і 1972 роками ще 10 чоловіків підуть по стопах Армстронга та Олдріна.
Майже 50 років після останньої місії Apollo, влітку 2021 року, Атланта була господарем TABConf, біткойн-конференції для деяких із найбільш відданих ентузіастів технології. Ближче до кінця своєї зміни бармен з Атланти незацікавлено спостерігала, як збирається натовп учасників конференції. «Це щось про біткойн», — пояснив її клієнт. «Біткойн», — пробурмотує вона, а потім рішуче: «Біткойн?» будь-яке відчуття збентеження, яке затьмарюється зневагою. «Як я маю годувати своїх дітей біткойнами?»
Ймовірно, вона відреагує на новину про те, що ми відправляємо біткойн на Місяць так само, як і тоді, разом із переважною більшістю американців. Я підозрюю, що вона погодиться з соціологом Амітаєм Еціоні, який за п’ять років до Аполлона-11 стверджував, що всі ресурси, які використовуються для дослідження космосу, слід витрачати на охорону здоров’я та освіту. Або, можливо, її основний засуд зосереджуватиметься не на вартості експедиції, а на її очевидному марнославстві. Вона знайшла б компанію з філософом Льюїсом Мамфордом, який засудив Аполлона як «екстравагантний подвиг технологічного ексгібіціонізму» і порівняв командний модуль ракети «з найглибшими камерами великих пірамід, де муміфіковане тіло фараона, оточене мініатюрними зображеннями». спорядження, необхідне для магічної подорожі до раю, було розміщено». Звичайно, вона також може вважати, що відправка біткойнів на Місяць — це не тільки марнотратство та марнотратство, але й ще одне видовище, яке відволікає нас від справжніх проблем. Еціоні, яка вважала космічну гонку актом втечі, ймовірно, поділяла б її думку. «Зосереджуючись на Місяці, ми відкладаємо зустріч із собою, як американці та як громадяни Землі», – написав він. Але, можливо, втеча і самоаналіз – це дві сторони однієї медалі.
Поки людство дивиться на місяць, його містика і віддаленість забезпечують нас tabula rasa, пісочницю для уяви, за допомогою якої ми можемо зображати наші надії, нашу невпевненість і наші бачення світу, відокремленого від нашого. Грецький філософ Філолай припустив, що Місяць може похвалитися людьми, рослинами, тваринами і пейзажами, знайомими жителям Землі, тільки набагато більшими і красивішими. Відтоді з’явилися бачення місячних утопій. Через п’ятнадцять століть після Філолая єпископ Френсіс Годвін описав місяць як рай, мешканці якого повністю утримувалися від гріха. Через чотири десятиліття Сірано де Бержерак встановив роман на Місяці, щоб поставити під сумнів жорсткі аксіоми суспільства. Місячний вчений Бернд Бруннер писав, що в сатирі Бержерака «Старі люди підкоряються молодим… дерева філософствують, а оплата здійснюється власноруч написаними віршами, а не монетами». Російський письменник Василь Левшин уявляв місяць як «світ абсолютної рівності, у якому немає ні солдатів, ні государів». Через століття, коли промислова революція охопила Францію, Олександр Кателіно писав про місяць без «вбивств, воєн і хвороб». У своїх спробах уявити кращий світ на Землі, автори протягом усієї історії людства мріяли про місячні суспільства, щоб визначити, які елементи сучасного життя можуть бути більш рудиментарними, ніж необхідними.
«Старі люди підкоряються молодим… дерева філософствують, а оплата здійснюється власноруч написаними віршами, а не монетами».
– Бернд Бруннер
Зараз 2022 рік, а біткойн на Місяці. Це теж не обійдеться без критики. Сімсот мільйонів людей живуть на 2 долари в день з біткойном на Місяці. Дитина помирає кожні п’ять секунд від причин, які можна запобігти, але біткойн на Місяці. Політична поляризація, нерівність доходів і кількість ув’язнених є найвищими за всю історію.
Біткоїни теж. І біткойн на Місяці.
Багато людей, особливо ті, хто міг би придумати краще використання грошей, безсумнівно, будуть сумніватися в доцільності відправки біткойнів на Місяць. Більшість, швидше за все, відкине місію як безглуздий маркетинговий хід. Але невелика кількість людей буде в захваті від того, що їхні улюблені інвестиції та журнал тепер називають місячну поверхню домівкою. Все це цілком розумні реакції. Незалежно від наших поглядів на цю тему, зрозуміло, що ми затримуємося, коли уявляємо майбутнє життя на нашій планеті. Економічні, політичні та соціальні інститути du jour формують наше розуміння світу як є, у свою чергу, забороняючи нам уявляти світ, надто відмінний від нашого. Вчений, поет і борець за відмову від в’язниці Джекі Ван писав, що «бездумність» в’язниці вимагає «такого способу мислення, який не капітулює перед реалізмом сьогодення». Майже 13 років тому перші цифрові гроші людства без громадянства були лише ідеєю. Коли його анонімний творець, Сатоші Накамото, натиснув «надіслати» в електронному листі, що містить білий документ про біткойн, він запустив одну з найбільш амбітних починань людства — створення загальнодоступних однорангових цифрових грошей, якими володіють і не керують. урядами, а її користувачами. Такий вчинок вимагав не менше, ніж спосіб мислення, не обмежений сьогоденням. Сьогодні, коли проект все ще знаходиться на стадії відносного зародження, біткойн просить кожного зі своїх користувачів брати участь у колективній уяві про краще майбутнє з кращими грошима.
Якщо є кейс для відправки біткойна на Місяць, то це такий; доручити тим, хто дивиться на нічне небо, завдання уявити більш справедливий світ, кардинально відмінний від нашого. Відтепер, повторюючи слова Сафайра, кожна людина, яка в наступні ночі дивиться на місяць, буде знати, що є якийсь куточок іншого світу, де назавжди відбувається акт непокори кордонам сьогодення та мрія про краще суспільство. Частина мене думає, що саме тому солдати Піночета заборонили ці уроки астрономії — не тому, що зірки могли вивести в’язнів, що втекли з пустелі, а тому, що він визнав, що кинути виклик владу неможливо, коли нам заборонено уявити світ за межами реальності.