Bitcoin(BTC)$95,729.00-0.85%
Ethereum(ETH)$2,603.29-1.72%
Tether(USDT)$1.00-0.01%
XRP(XRP)$2.40-2.63%
BNB(BNB)$658.923.78%
Solana(SOL)$190.45-4.13%
USDC(USDC)$1.000.00%
Dogecoin(DOGE)$0.253013-1.79%
Cardano(ADA)$0.77-3.32%
Lido Staked Ether(STETH)$2,601.24-1.76%

Як Метавсесвіт може революціонізувати індустрію моди
Багатьом може бути важко зрозуміти ідею, що лежить в основі цифрової моди, оскільки спочатку купувати/пробувати одяг, який існує лише у віртуальному світі, може здатися досить дивним. Однак, оскільки останнім часом ця ринкова ніша продовжує набирати обертів, багато експертів починають сприймати ідею того, що Метавсесвіт змінить майбутнє моди, набагато серйозніше.
Наприклад, згідно з недавнім дослідженням, одяг, який існує виключно в цифровому світі, був таким знайдено бути набагато екологічнішим, ніж його фізичний аналог, оскільки перший викидає на 97% менше CO2 і споживає приблизно на 3300 літрів води менше на одиницю. Не тільки це, але є також дані для пропонувати що шляхом заміни фізичних зразків цифровими на етапах проектування та розробки компанії можна зменшити вуглецевий слід бренду на цілих 30%.
Крім того, використання цифрового одягу може бути дуже корисним на різних етапах, що передують фактичному фізичному виготовленню одягу. Наприклад, ці віртуальні предмети можна використовувати для моделювання, вибірки та маркетингу, перш ніж їх фізичні ітерації будуть відправлені у виробництво, таким чином значно мінімізуючи загальний вплив на навколишнє середовище всього життєвого циклу модного виробу.
Нарешті, коли справа доходить до сторони продажів, цифрові моделі одягу можуть допомогти пом’якшити проблеми, пов’язані з надлишковим виробництвом, чим багато хто вважається головним перешкодою в сучасній індустрії моди.
Привабливість цифрової моди
Щоб отримати краще уявлення про те, чи є ідея цифрової моди просто черговою минущою модою чи явищем, яке залишиться, Cointelegraph зв’язався з Локешем Рао, генеральним директором Trace Network Labs, проекту, що дозволяє брендам досліджувати продукти та послуги Web3. На його думку, оскільки Метавсесвіт продовжує розвиватися, він справді вплине та зробить революцію в індустрії моди, додавши:
«Індустрія зрозуміла, що віртуальний світ, незважаючи на те, що він заснований на вигаданих творіннях, насправді має величезну користь, коли мова йде про одяг. Розвиток технологій дизайну надає творчу свободу всім дизайнерам, але деякий одяг, який вони створюють, ніколи не можна носити в реальному світі. Метавсесвіт усуває цю перешкоду — цифровий аватар може носити будь-який одяг без будь-яких обмежень щодо типу, дизайну, тканини та використання».
Крім того, він додав, що аспект невідчутності моди, коли справа доходить до Метавсесвіту, наприклад відсутність потреби у фізичному одязі, полегшує користувачам експериментувати та створювати для себе розкішні гардероби, набагато більші, ніж те, що було б можливо в реальному світі. Крім того, оскільки одяг має форму цифрових предметів колекціонування або незамінні токени (NFT)ними можна вільно торгувати на відкритих ринках NFT, додаючи до їхньої довгострокової цінності, якої не мають багато фізичних або вживаних предметів одягу.
Однак Рао вважає, що найважливіша користь Metaverse для індустрії моди полягає в тому, що в цифровому світі користувачі можуть розгортати свої аватари, щоб відвідувати різні магазини та пробувати різний одяг, перш ніж прийняти рішення про покупку. «Це набагато краще, ніж мати звичайний магазин у кількох районах, що є дорогою пропозицією», — зазначив він.
Якщо дивитися ззовні, Metaverse дозволяє компаніям, торговим маркам і будинкам моди отримати безліч переваг, таких як наявність безмежної присутності, яка виходить за межі фізичних обмежень, підвищення впізнаваності бренду в усьому світі за допомогою цифрових засобів і роздрібний продаж «фігітального» одягу, забезпечуючи зручність для своїх клієнтів.
пов’язані: Web3 об’єднає користувачів із платформ соціальних медіа, каже керівник Aave
З іншого боку, споживачі також отримують багато переваг. Наприклад, вони можуть приміряти одяг у зручний для себе час і в місці, замовляти одяг у віртуальному магазині у фізичному форматі або як NFT, отримувати фізичні доставки з будь-якої точки земної кулі та назавжди зберігати своє право власності на блокчейн.
Майбутнє моди може бути переосмислено
Френк Фіцджеральд, засновник Pax.World — платформи, яка дозволяє користувачам створювати власний метавсесвіт — вважає, що злиття цих двох світів може мати величезний вплив на індустрію моди. Він сказав Cointelegraph:
«Від нових потоків отримання прибутку до формування того, як мода виглядає в реальному світі на основі того, що відбувається в Метавсесвіті, це буде культурна революція не лише в моді, але й у арт-індустрії».
Фіцджеральд зазначив, що молоде покоління є ключовою демографією для цифрової моди, особливо ті люди, які бачать своє цифрове представлення як невід’ємну частину своєї соціальної ідентичності.
Він сказав, що хоча старшим поколінням (30+) ці ідеї важко сприймати, є підстави вважати, що з часом до них прийде більше людей. «Протягом наступного десятиліття я бачу, як ціле покоління 20- і 30-річних людей дуже усвідомлює своє цифрове представлення та те, що це виражає їхнім колегам і друзям», — сказав він.
Не всі продаються ідеєю
Степан Сергєєв, засновник OneWayBlock — компанії, що розробляє блокчейн-гру Clash of Coins — не погоджується на те, що цифрова мода незабаром захопить світ. Він сказав Cointelegraph, що в даний час більшість людей, які захоплюються модою — вуличною чи іншою — ще насправді не тусуються в Метавсесвіті, додавши:
«Сенс покупки дизайнерської сукні, наприклад, полягає в тому, щоб люди побачили, що ви в ній одягнені. Якщо в Метавсесвіті ще немає достатньо людей, щоб побачити його, його соціальна цінність втрачається. Отже, якщо не буде масової міграції людей до Метавсесвіту, я не бачу цього. Можливо, ми можемо побачити, що це змінює моду, оскільки люди можуть бачити більш детальні проекти речей у реальному житті, але я не думаю, що всі ми будемо купувати сукні NFT так, як ми робимо звичайні».
Він порівняв поточний стан індустрії цифрової моди з тим, що геймери купують спеціальні скіни у відеоіграх, роблячи предмети актуальними лише в певному середовищі. «Якщо в секторі моди справи справді покращаться, і звичайна людина поспішає купувати модні NFT так само, як купує найновіші кросівки чи сумочку, тоді це можливо».
Сергєєв вважає, що модне явище метавсесвіту, швидше за все, є тимчасовою модою, яку взяли на озброєння великі будинки одягу та бренди, щоб йти в ногу з часом і бути в курсі останніх цифрових розробок.
Саша Тітянко, заступник генерального директора та арт-директор соціальної VR-платформи Sensorium Galaxy, сказав Cointelegraph, що, хоча Metaverse може додати до існуючого досвіду індустрії моди, він не наблизиться до революції в ній. На її думку, модні бренди процвітають завдяки змінам і сміливим крокам, а встановлення нових стандартів – це лише суть їхнього бізнесу. Вона зазначила:
«Віртуальні світи пропонують творчі можливості — біле полотно, вільне від стереотипів і соціальних обмежень. За своєю суттю Метавсесвіт — це середовище, яке заохочує людей експериментувати та бути креативними у своїх починаннях».
Модні бренди стрімко входять у Метавсесвіт
Протягом 2022 року ряд великих брендів, як-от Adidas, Nike і Gucci, як повідомляється, змогли генерувати Тільки продажі NFT склали 137,5 мільйонів доларів. Dolce & Gabbana встановила рекорд як найдорожчий костюм, коли-небудь проданий, цифровий Glass Suit, який приніс модному гіганту крутий 1 мільйон доларів наприкінці минулого року.
Крім того, колекція NFT від D&G змогла накопичити 6 мільйонів доларів, тоді як нещодавно віртуальна сумка Queen Bee Dionysus від Gucci продано за 350 000 Robux (популярна внутрішньоігрова валюта, яка використовується для купівлі скінів і аксесуарів) або 4 000 доларів — це більше, ніж реальна вартість сумки.
Протягом 4 кварталу 2021 року Louis Vuitton звільнений відеогра, яка дозволяє гравцям шукати 30 NFT, захованих у її метавсесвіті. Зібрані предмети давали власникам доступ до різноманітних ексклюзивних подій і приватних вечірок. Так само Balenciaga нещодавно приєднався змушує Fortnite — відеогру з понад 300 мільйонами користувачів — продавати гравцям високомодні скіни. Тим часом Ralph Lauren співпрацює з південнокорейським додатком соціальної мережі Zepeto, щоб випустити віртуальну модну колекцію для гравців.
Тітянко вважає, що оскільки прірва між реальним і віртуальним продовжує звужуватися, а Web3 приносить нові технологічні досягнення, пересічні споживачі матимуть дедалі більше можливостей для самовираження».Хоча не кожен може дозволити собі купити сукню Balenciaga в реальному житті, ви можете вибрати один для себе в цифровому світі», – додала вона.
Останні: Продажі апаратних крипто-гаманців збільшуються, оскільки централізовані біржі зриваються
Вона також зазначила, що багато будинків моди, як-от Gucci, Burberry та Louis Vuitton, уже мають значні команди, які займаються дослідженням і тестуванням простору Web3, оскільки багато брендів усвідомлюють потенціал цифрового ринку. «Згідно з дослідженням Vice Media Group, покоління Z витрачає вдвічі більше часу на соціалізацію в цифровому просторі, ніж у реальному житті», — зазначив Тітянко.
Таким чином, коли ми йдемо в майбутнє, де домінують децентралізовані технології, буде цікаво подивитися, як розвиватиметься майбутнє індустрії моди, особливо тому, що з кожним днем все більше брендів продовжують входити в Metaverse.