Bitcoin(BTC)$115,407.00-2.54%
Ethereum(ETH)$3,648.11-4.90%
XRP(XRP)$2.98-4.60%
Tether(USDT)$1.00-0.01%
BNB(BNB)$771.21-3.58%
Solana(SOL)$169.20-6.04%
USDC(USDC)$1.000.00%
Lido Staked Ether(STETH)$3,646.87-4.57%
Dogecoin(DOGE)$0.207555-6.27%
TRON(TRX)$0.327561-0.27%

Блокчейн і NFT змінюють видавничу індустрію
Найбільше став Web3 затребуваний інвестиційний сектор 2022 рокуяк випадки використання для незамінні токени (NFT), Metaverse та інші блокчейн-додатки реалізуються. Тому не дивно, що різні сегменти видавничої індустрії почали використовувати технології Web3 для трансформації традиційних моделей.
Наприклад, недавно гігант з видавництва підручників Pearson оголосив про плани використовувати NFT відстежувати продажі цифрових підручників, щоб зафіксувати дохід, втрачений на вторинному ринку. Журнал Time, заснований 99 років тому, також використовує NFT створити нові джерела доходу разом із відчуттям спільності у видавничій галузі. Кейт Гроссман, президент Time, сказав Cointelegraph, що журнал демонструє нові можливості взаємодії, які Web3 дає у видавничій галузі. Він сказав:
«Web3 може розвинути бренд у світі, де люди стають онлайн-орендодавцями онлайн-власниками, а конфіденційність починає переходити від платформ до окремих осіб».
Web3 створює спільноту власників вмісту
Хоча це може здатися нетрадиційним для одного з найстаріших і найвідоміших видавців журналів у галузі розміщення галереї NFT, Гроссман пояснив, що на сьогоднішній день Time відмовився від майже 30 000 NFT. Він додав, що вони були зібрані з понад 15 000 адрес гаманців, 7 000 з яких підключені до Time.com для видалення платного доступу без надання особистої інформації. «По дорозі спільнота TIMEPiece зросла до понад 50 000 осіб», — зазначив Гроссман.
Щоб пояснити це в перспективі, Гроссман пояснив, що у вересні 2021 р. Time запустив ініціативу спільноти Web3 відомий як TIMEPieces. Цей проект є простором цифрової галереї, розміщеним на Торговий майданчик NFT OpenSea, який об’єднав 89 художників, фотографів і навіть музикантів. «Кількість артистів TIMEPiece зросла з 38 до 89. До них входять такі, як Drift, Cath Simard, Diana Sinclair, Micah Johnson, Justin Aversano, Fvckrender, Victor Mosquera та Baeige, щоб назвати декілька», — сказав Гроссман.
Примітно, що більш важливий аспект цього зростання полягає в розрізненні «аудиторії» та «спільнот». За словами Гроссмана, дуже мало людей у видавничому секторі розрізняють ці дві групи, але він зауважив, що Web3 надає «чудову можливість для тих, хто бажає дослідити цей недогляд». Наприклад, Гроссман пояснив, що аудиторія просто залучається до контенту на мить. Однак він зазначив, що спільнота об’єднується навколо спільних цінностей і має можливість постійної взаємодії. Він сказав:
«Здорові «спільноти» мають рови, через які їх важче порушити або обійти. Однак для розвитку та виховання їм потрібно багато працювати. Довгостроковою перевагою спільноти є стабільність, а видавництво не є стабільним».
Дійсно, NFT можуть бути ключовими для забезпечення стабільності та взаємодії з аудиторією для видавничого світу, необхідних для просування. Як раніше повідомляв Cointelegraph, бренди використовують NFT різними способами щоб краще взаємодіяти з клієнтами через деякий час.
Інші сектори видавничої галузі починають використовувати NFT саме з цієї причини. Наприклад, Royal Joh Enschede, 300-річна голландська поліграфічна компанія, входить у простір Web3, надаючи своїм клієнтам платформу NFT для «криптографічних марок». Гелмер Лейббрандт, генеральний директор Royal Joh Enschede, сказав Cointelegraph, що світ поштових марок і філателії є дуже традиційним, зазначивши, що незамінні токени дозволять розширити. Він сказав:
«Криптомарка відкриває глобальний ринок, який сподобається не лише класичним колекціонерам марок, але й колекціонерам у підлітковому, двадцятирічному та тридцятирічному віці, які купують, зберігають і торгують NFT. Це, природно, дуже привабливо для наших основних клієнтів — понад 60 національних поштових організацій у всьому світі».

За словами Лейббрандта, Royal Joh Enschede почав думати про способи використання технології блокчейн більше двох років тому, але голландська друкарня вирішила почати з криптографічних марок через корисність і відповідність ринку. Лейббрандт пояснив, що не тільки колекціонери марок зможуть володіти унікальним NFT, але незамінні токени також будуть служити «цифровими близнюками», призначеними для забезпечення додатковий рівень безпеки та автентифікації до своїх фізичних продуктів.
Лейббрандт також зазначив, що зв’язування фізичних об’єктів з їхніми цифровими аналогами пропонує клієнтам додаткові функції. Хоча він зазначив, що криптографічні марки — це лише початок шляху Royal Joh Enschede до Web3, він пояснив, що компанія почала розробляти «нотаблі», які мають конкурувати із захищеними друкованими банкнотами. Він пояснив:
«Завдяки використанню спеціальних технологій друку ми можемо додати, серед іншого, доповнену реальність, яка, у свою чергу, надає доступ до спеціальних онлайн-акцій і комунікаційної платформи. Нотаблі унікальні, і елемент NFT можна використовувати як предмет колекціонування разом із засобом платежу в Метавсесвіті».
Як і Time, криптомарки та нотаблі дозволяють Royal Joh Enschede створити спільноту колекціонерів, здатних взаємодіяти з платформою та один з одним. «До них можна прив’язати різноманітні нові додатки, наприклад доступ до реальних подій, таких як Formula 1 або Tomorrowland, де лише кілька приміток дають право на VIP-пакети. Ми будуємо наш бізнес на наступні 100 років», – додав Лейббрандт.
Крім того, незалежні новинні організації починають застосовувати технології Web3 для вирішення однієї з найбільших проблем, з якими сьогодні стикається медіаіндустрія, — «фейкових новин». Наприклад, Bywire — це децентралізована новинна платформа, яка використовує штучний інтелект (ШІ), машинне навчання та блокчейн для виявлення неправдивого чи оманливого новинного контенту. Майкл О’Салліван, генеральний директор Bywire, сказав Cointelegraph, що платформа створила та розгорнула алгоритм «довіряти чи ні». «Це може надати читачам впевненість «з першого погляду» в тому, що контент, розміщений на платформі Bywire, заслуговує на довіру, а ті, хто його створює, справді несуть відповідальність», — сказав він.
О’Салліван пояснив, що технологія штучного інтелекту Bywire здатна «прочитати» статтю за лічені секунди перед її опублікуванням, щоб визначити достовірність вмісту. Коли це встановлено, алгоритм генерує рекомендацію разом із обґрунтуванням її визначення. «Чому є життєво важливим, оскільки воно допомагає споживачам усвідомити мотиви та наміри виробників контенту», — зауважив О’Салліван.
Незважаючи на новаторство, О’Салліван зазначив, що будь-яка незалежна новинна організація може об’єднувати свій новинний контент у Bywire, показуючи його десяткам тисяч читачів на місяць. Як і інші видавці, які використовують технологію Web3, О’Салліван зазначив, що у Bywire є спільнота читачів, пов’язаних із платформою, зазначивши, що ці особи мають стимули читати вміст. «Кожен читач отримує безкоштовний обліковий запис EOS і може негайно почати заробляти жетонні винагороди, які пізніше можуть бути використані в демократичному нагляді за мережею».
Чи сприятиме Web3 видавничій галузі?
Хоча Web3 має потенціал трансформувати видавничу галузь, дозволяючи різним секторам охоплювати нову аудиторію та взаємодіяти з нею, вплив залишається сумнівним. Наприклад, це було зазначив що серед видавців досі немає ясності щодо того, як можна і потрібно використовувати блокчейн.
Ларс Сейєр Крістенсен, голова Concordium — швейцарської блокчейн-фірми, яка підтримує платформу NFT Royal Joh Enschede — сказав Cointelegraph, що незамінні токени наразі нічого не значать для більшості організацій. Однак він вважає, що NFT та інші технології Web3 скоро стануть нормою:
«Давайте зробимо крок назад від абревіатури NFT, оскільки вона може заплутати. Було доведено, що блокчейн може зберігати незмінні дані — тобто записи є остаточними та непорушними, і ці дані повністю прозорі для всіх завдяки простому доступу до пошукової системи ланцюжка».
Стосовно споживачів Гроссман також зазначив, що окремим особам не слід використовувати слово «NFT», додавши, що їм, звичайно, не потрібно знати, яка блокчейн-платформа підтримує ці програми. «Вони повинні взаємодіяти з брендами на основі наданого досвіду», — сказав він. Далі Гроссман зауважив, що розвиток комп’ютерів викликав постійні дискусії навколо технологій, поки Стів Джобс не пояснив, що iPod може вмістити «1000 пісень у вашій кишені». Гроссман вважає, що подібний момент станеться для Web3, але ще попереду:
«Уявлення більшості людей про NFT і блокчейни визначаються крайнощами — вкрай добре і вкрай погано. Реальність така, що NFT — це лише токен, який підтверджує право власності на блокчейн, і необхідна освіта, щоб надати компаніям і окремим особам багато способів, якими його можна використовувати для надання цінності».