Bitcoin(BTC)$116,373.001.24%
Ethereum(ETH)$3,819.915.25%
XRP(XRP)$3.042.40%
Tether(USDT)$1.000.01%
BNB(BNB)$771.940.62%
Solana(SOL)$170.321.73%
USDC(USDC)$1.000.01%
Lido Staked Ether(STETH)$3,814.795.19%
TRON(TRX)$0.3401911.74%
Dogecoin(DOGE)$0.2126875.02%

Викуп фізичних NFT: простіше сказати, ніж зробити?
Незважаючи на крипто-зиму, незамінні токени (NFT) продовжують привертати інтерес. Це стало очевидним, коли багато брендів і роздрібних торговців почали пропонувати цифрові NFT, приєднані до фізичних продуктів. Ці пропозиції, відомі як «phygitals», дозволяють прив’язувати продукти реального світу до цифрових NFT.
Наприклад, RTFKT — компанія цифрової моди та колекціонування — нещодавно запустила проект під назвою Cryptokicks iRL. Згідно з джерелами, RTFKT створює цифрові кросівки, підкріплені фізичним продуктом.
Офіційний обліковий запис RTFKT у Twitter нещодавно написав у Twitter, що власники Lace Engine NFT зможуть зарезервувати пару Cryptokicks iRL, які потім можна буде обміняти на фізичну версію, починаючи з 1 травня 2023 року.
1/ Ми дозволяємо всім власникам Lace Engine резервувати свої кросівки в RTFKT Interdimensional Hub. Це дозволить власникам до травня визначити адресу доставки в США.
Щоб отримати Lace Engine NFT на вторинному:https://t.co/PoPwbooYqG
— RTFKT (@RTFKT) 12 грудня 2022 р
Викупити фізичні NFT може бути складно
Хоча концепція, що лежить в основі phygitals, може бути привабливою для брендів і споживачів, викупити фізичні NFT виявилося складним завданням. Наприклад, у деяких випадках власникам NFT може знадобитися лише надати адресу гаманця, щоб викупити цифрові NFT, пов’язані з фізичним предметом. Тим не менш, це ускладнює збір особистої інформації, наприклад деталей доставки, від власників NFT.
Джейкоб Нер-Девід, генеральний директор винного ринку Vinsent, розповів Cointelegraph, що він зіткнувся з такою проблемою після запуску двох дропів NFT, прив’язаних до фізичних пляшок вина. Нер-Девід пояснив, що наприкінці 2021 року Vinsent запустив як державний, так і приватний дроп NFT. Це дозволило споживачам купувати токенізовані пляшки вишуканого вина, які можна було обміняти на фізичні пляшки через рік.
Незважаючи на те, що проект був успішним, Нер-Девід поділився, що лише невеликий відсоток власників NFT звернулися з проханням отримати свої фізичні пляшки вина. За словами Нер-Девіда, це пов’язано з проблемами процесу викупу та поганим повідомленням власникам NFT про те, що їхнє вино готове до витребування.
«Єдиний спосіб спілкування з нашими власниками NFT — через Discord, Twitter і Telegram. Нам потрібно зібрати інформацію про їхню доставку», — сказав він.
Останні: Як середня ціна, зважена за часом, може зменшити вплив великих угод на ринок
Нер-Девід уточнив, що 15% власників NFT, пов’язаних із приватним дропом, вимагали свої фізичні пляшки вина, тоді як близько 30% учасників публічного дропу викупили свої пляшки.
«Ми дізналися, що перед запуском фізичного падіння NFT повинен бути механізм викупу», — сказав він. Нер-Давід додав, що зберігання незатребуваних пляшок вина стало проблематичним, зазначивши, що вони продовжують зберігатися в ізраїльській виноробні Jezreel Valley.
Через такі проблеми компанії, які запускають фізичні NFT-дропи, почали застосовувати різні підходи. Наприклад, Джефф Малко, стратегічний радник NFT-фірми NXTG3NZ, розповів Cointelegraph, що він допоміг створити 7220 NXTG3NZ NFT цифрових кросівок-дроп-репера Ліла Дюрка, запущеного в березні 2022 року.
Малко пояснив, що фізичні кросівки, пов’язані з цими цифровими NFT, будуть доступні в першому кварталі 2023 року. Він додав, що це конкретне падіння націлене на тих, хто не використовує Web3, зазначивши, що користувачі мають можливість надати свої фізичні адреси доставки під час покупки.
«Ми очікуємо, що 80% наших користувачів не є власниками криптовалюти. Якщо вони бажають подати свої дані, вони можуть. Для власників NFT було б ідеально вводити дані про доставку відразу після покупки, щоб товари доставлялися автоматично», — сказав він.

Крім того, Малко зазначив, що NXTG3NZ може реалізувати систему «першим прийшов, першим обслужено». Це означало б, що група власників NFT вищого рівня може вимагати свої фізичні кросівки, але повинна вибрати свій предмет і негайно викупити його. Якщо це не буде належним чином сприяно, інший користувач може вимагати фізичний предмет. Малкі сказав:
«NFT є передовими, і ми всі намагаємося впроваджувати інновації. Немає схем цього процесу. Бренди та компанії зацікавлені в роботі над гігієнічними проектами, але це все ще пов’язано з великим ризиком».
Хоча це може стосуватися деяких гігієнічних проектів, інші стверджують, що знайшли успішні стратегії. Наприклад, Шарлотта Шоу, директор з маркетингу BlockBar — проекту NFT, який пропонує цифрове та фізичне вино, заснованого в 2021 році — розповіла Cointelegraph, що фірма пропонує власникам NFT сховище, страхування, ринок для перепродажу та глобальну доставку.
«Кожен BlockBar NFT відповідає фактичній фізичній пляшці вина чи спиртного, власники якої можуть перепродати, зібрати, подарувати або будь-коли «спалити» в обмін на фізичну пляшку», — сказала вона.
Шоу уточнив, що фізичні пляшки доставляються з підприємства BlockBar у Сінгапурі та можуть бути викуплені на веб-сайті BlockBar. «Коли ви викупляєте свою пляшку, ви «спалите» цифрову версію, щоб отримати фізичну версію [one is exchanged for the other], що означає, що на один цифровий NFT стане менше. Під час викупу вас також попросять ввести адресу доставки, і ви повинні будете повністю відповідати вимогам своєї юрисдикції», – пояснила вона.

За словами Шоу, жодних проблем не було пов’язано з викупом фізичних NFT BlockBar. Однак збір інформації про користувачів під час купівлі NFT створює меншу децентралізовану платформу. Проте це може бути нормою, коли йдеться про те, щоб власники NFT отримували фізичні предмети. Браян Трунзо, керівник метавсесвіту в Polygon studios, сказав Cointelegraph, що для гігієнічних проектів необхідний збір інформації про користувачів.
На щастя, розробляються рішення для забезпечення більшої конфіденційності для власників NFT, які розкривають особисту інформацію. Наприклад, Джастін Бенон, співзасновник торгового рівня Web3 Boson Protocol, сказав Cointelegraph, що «доксування» є великою проблемою для корінних користувачів Web3.
Щоб вирішити цю дилему, Бенон пояснив, що Boson Protocol створив децентралізовану програму, яка служить рішенням для обміну повідомленнями з наскрізним шифруванням. «Це гарантує, що покупці мають ділитися особистою інформацією лише з продавцем, а не з іншими сторонами», — сказав він.
Нер-Девід також зазначив, що Вінсент зараз працює з крос-ланцюжковою платформою карбування NFT NFTrade, щоб розробити рішення для двох попередніх phygital drops. Наприклад, щодо зберігання фізичних пляшок вина, Нер-Девід зазначив, що певний період часу буде включено у вартість NFT для покриття плати за зберігання. «Тоді ми зможемо повідомити власника NFT про те, що витрати будуть накопичуватися, якщо NFT залишиться незатребуваним. Усе це буде включено в метадані NFT».
Фізичні NFT залишаються тут
Крім викликів, експерти галузі вважають, що фігіталі відіграватимуть важливу роль для просування брендів і споживачів. Наприклад, Бенон вважає, що фізичні NFT прокладуть шлях до програм лояльності Web3.
Останні: Що таке інституційний DeFi і яку вигоду можуть отримати банки?
Хоча такі компанії, як Starbucks вже почали реалізовувати програми лояльності з використанням NFT, Бенон зазначив, що фізичні NFT незабаром стануть частиною цих моделей:
«Технології NFT і Web3 дозволяють брендам створювати додатки та програми «програмованої комерції лояльності». Якщо клієнти отримують NFT за здійснення цільової поведінки, як-от покупки, залучення та збереження лояльності, ці NFT лояльності можуть розблокувати доступ до цифрових, фізичних та емпіричних активів».
Незважаючи на те, що Акбар Хамід, співзасновник проекту різноманітності Web3 People of Crypto Lab, є інноваційним, сказав Cointelegraph, що попереду ще довгий шлях щодо вирішення проблем і логістики, пов’язаних із пропонуванням фізичних NFT у сфері моди, роздрібної торгівлі та предметів розкоші:
«Коли ви говорите про фізичні об’єкти, пов’язані з цифровими, можуть виникнути проблеми з виконанням корисних завдань для набагато більшого падіння. Це також стосується випадків, коли ви розглядаєте можливість продажу та хтось, крім початкового покупця, викупить корисність і фізичний товар. Багато брендів не мають інфраструктури чи команди, щоб контролювати це, і це є ключовим, тому що ми повинні забезпечити доставку утиліти до кінцевого користувача».
Через подібні занепокоєння Гамід пояснив, що для компаній, які займаються вилученням NFT, було б найкраще тісно співпрацювати з брендами та покупцями, щоб забезпечити ефективне викуплення комунальних послуг.