Web3 може використати бізнес-модель програмного забезпечення як послуги, яка існує десятиліттями

В епоху таких сервісів, як Netflix, Dropbox або Amazon Prime, досить легко забути про часи, коли клієнти стояли в черзі, щоб придбати коробкові цифрові продукти, як-от програмне забезпечення чи розважальні носії, за допомогою одноразових покупок. Епоха річної плати почалася, коли споживчі продукти перетворилися на послуги на основі передплати.

Така сама трансформація відбулася приблизно десять років тому в корпоративному світі, коли компанії переосмислили давні рішення, як-от планування ресурсів підприємства чи управління взаємовідносинами з клієнтами, як поточні послуги, які монетизуються через регулярне виставлення рахунків. Таким чином, модель «бізнес-бізнес» (B2B) «програмне забезпечення як послуга» (SaaS) народилася в 2000-х роках і порушила те, як працювали корпоративні технології протягом останніх двох десятиліть.

B2B SaaS майже не торкався процвітаючої блокчейну та крипто-екосистеми до минулого року, але тривалий ведмежий ринок змусив перші стартапи Web3 усвідомити, що вони не повинні залишити каменя на камені, щоб вижити в суворих ринкових умовах і боротися зі зростаючою конкуренцією. .

Компанії Web3 SaaS (або SaaS3) пропонують бізнес-сервіси, створені десятиліттями, переосмислені в середовищі Web3, і нові дані показують, що бізнес-світ відкритий для спроб нових способів старі речі.

Одна спроба венчурного капіталіста Томаша Тунгуза розмір збільшити загальний адресний ринок B2B SaaS3 підрахував, що 57 проектів Web3 SaaS принесли дохід від 500 000 доларів США до понад 100 мільйонів доларів у другій половині 2022 року. Прибуток у ланцюжку стартапів Web3, у яких переважно домінує Ethereum, вказує на загальний адресний ринок у 231 долар США. мільйонів у 2022 році.

Загальний адресний ринок, або TAM, є оптимістичною діаграмою, яка множить потенційну кількість клієнтів проекту на бюджет, зарезервований для послуги. Це не передбачає жодної конкуренції чи обмежень у реальному житті, отже ймовірність, яку має на увазі «адресна» частина. TAM — це потенційна ринкова можливість для продукту чи послуги, і простір B2B SaaS3 мав на південь від чверті мільярда доларів цієї можливості минулого року.

Цілі безготівкового суспільства працюють на користь Web3

Марк Смаргон, генеральний директор платіжної платформи Fuse на основі блокчейну, вважає, що B2B SaaS в індустрії Web3 може виграти від цілої низки факторів, включаючи все більше впровадження мобільних пристроїв, Інтернету та платформ електронної комерції, а також зміну до безготівкових суспільств у багатьох країнах.

Останні: Як ШІ може зробити метавсесвіт більш інтерактивним простором

Внутрішні проблеми, такі як висока вартість, проблеми конфіденційності та географічні обмеження, роблять традиційні платіжні системи дорогими та складними для торговців. Ось чому Смаргонь зазначив, що стартапи Web3 побачать найбільшу можливість для зростання в наданні послуг компаніям Web2 і спрощенні адаптації та використання рішень, додатків і платіжних систем блокчейну. Він сказав Cointelegraph:

«Це зводиться до того, що стартапи Web3 дають компаніям можливість надавати своїм клієнтам досвід, який відповідає тому, до чого вони звикли в Web2, одночасно підвищуючи ефективність, пропозицію цінності та стабільність».

За словами генерального директора Fuse, стартапам Web3 необхідно починати запроваджувати спосіб ведення бізнесу, заснований на блокчейні, для традиційних компаній. «Користувачі Salesforce сприймають незамінні токени (NFT) не так як предмет колекціонування чи мистецтво, а більше як наступне покоління програм лояльності для своїх найкращих клієнтів», — сказав Смаргонь. «NFT можна змінювати на ходу, щоб коригувати умови та розблоковувати фізичні та цифрові винагороди, оскільки клієнти більше взаємодіють із компанією».

Прийняття Web3 починається з виходу з Web2

Справжній переломний момент може настати, коли компанії використовуватимуть блокчейн-рішення для управління повсякденною бізнес-діяльністю, такою як бухгалтерський облік, закупівлі та виставлення рахунків, вважає Смаргонь.

Коли справа доходить до платіжних послуг, країни, що розвиваються, де значна частина населення або не має банківських послуг, або їх недостатньо, надають деякі унікальні можливості, пояснив він. У таких країнах компанії не закріплені на застарілих системах і не прив’язані до постачальників, що робить їх «вільними для інновацій і взаємодії з рішеннями Web3 із самого початку, а не для модернізації».

Підключення компаній до Web3 має ще один виклик для стартапів, зауважив Смаргонь: «Вони повинні спочатку вивести бізнес поза бортом [from Web2] а потім підключити їх до систем на основі Web3». Ключ до того, щоб змусити бізнес зрозуміти, що існують життєздатні альтернативи, полягає в тому, щоб надати йому переконливі переваги для бізнесу та ефективності, сказав Смаргонь:

«Щоб зробити це, [Web3 startups] необхідно розробляти рішення для компаній, щоб створювати безпечні продукти, не беручи на себе тягар опіки, охоплювати клієнтів без витрат на відповідність і ліцензування та забезпечувати винятковий досвід споживачів без створення гаманців з нуля».

Але це не закінчується: Смаргонь додав, що користувачі Web3 також повинні мати можливість переміщувати цінності всередині та за межами своїх компаній, не стикаючись із високими комісіями та бар’єрами. «Зміна споживчого попиту спонукає до змін на низовому рівні, а це означає, що підприємства повинні адаптуватися або померти», — сказав він.

Web3 все ще потребує своїх «кирок і лопат»

На перший погляд, рух SaaS і рух Web3 дуже не співпадають у своїх інтересах, за словами Нільса Піхла, генерального директора розробника децентралізованих протоколів Auki Labs:

«У той час як Web3 заохочує людей взяти на себе відповідальність за свою власну цифрову присутність, основний філософський принцип руху SaaS полягає в тому, щоб впоратися зі складнощами цифрової сфери замість вас».

Однак, дивлячись з протилежної точки зору, SaaS вже завоювала простір Web3, Піл стверджував: «Такі платформи, як Infura та Alchemy, керують величезними шматками екосистеми Web3, тому що дуже мало хто може або навіть хоче запускати власні вузли».

Таким чином, багато компаній, які дійсно отримують надійний дохід від Web3, насправді надають інструменти (зазвичай як послугу) для інших проектів Web3, пояснив Піл, додавши:

«У світі, де програми-вбивці ще не знайдено, безпечно продавати кирки та лопати тим, хто копає».

Він продовжив, сказавши, що багато компаній Web3 настільки захоплені Web3, що вони розробляють ідеологію замість того, щоб шукати відповідність продукту ринку. Піхл вважає, що якщо стартапи починають зі слів «ми компанія Web3», вони з самого початку обмежують свою точку зору або здатність слухати та розуміти бізнес-потреби своїх потенційних клієнтів.

Останні: Як майнінг біткойнів врятував найстаріший національний парк Африки від банкрутства

Хоча ринок B2B SaaS величезний, люди не повинні вважати, що «продукт X, але на блокчейні» є виграшною ідеєю. Творець міг би зібрати на це гроші, але якщо новий мережевий «продукт X» не вирішує проблему краще, ніж той, який уже використовується, немає причин переходити на новий продукт, вважає Піл.

Припускати, що клієнти будуть раді прийняти продукт Web3, оскільки його розробник вважає його кращим з філософської, етичної чи естетичної точки зору, не є хорошим підходом, на думку Піла:

«Потрібно вирішити нагальну проблему для клієнта, інакше вони не будуть займатися».