- Bitcoin(BTC)$95,373.00-1.63%
- Ethereum(ETH)$3,298.28-1.01%
- Tether(USDT)$1.00-0.05%
- XRP(XRP)$2.21-0.84%
- BNB(BNB)$650.96-1.20%
- Solana(SOL)$181.550.87%
- Dogecoin(DOGE)$0.314682-1.47%
- USDC(USDC)$1.00-0.02%
- Lido Staked Ether(STETH)$3,293.36-0.91%
- Cardano(ADA)$0.89-0.92%
Зростання глобального поширення робить криптовалюту ідеальною для використання в роздрібній торгівлі
Незважаючи на те, що криптовалюта ринок ніби є переживає невелике затишшя на даний момент не можна заперечувати той факт, що за останні кілька років галузь зросла від сили до сили, особливо з точки зору впровадження.
До цього моменту а недавнє дослідження показало, що кількість дорослих у Сполучених Штатах, які використовують цифрові активи для щоденні покупки зростуть на 70% до кінця року в порівнянні з 2021 роком, при цьому показник зріс з 1,08 мільйона до 3,6 мільйона користувачів.
Головний автор дослідження припускає, що оскільки волатильність крипторинку продовжує знижуватися — завдяки зростаючому використанню стейблкоіни і цифрові валюти центрального банку (CBDC) — все більше людей розглядатимуть ці пропозиції як законний засіб платежу. Насправді, до кінця 2022 року дослідження показує, що загальна чисельність дорослих американців, які використовують криптовалюту, збільшиться до приголомшливих 33,7 мільйонів.
До кінця 2023 року ця цифра потенційно може вирости до 37,2 мільйона, цифра, яка цілком реальна, особливо якщо врахувати той факт, що інвестори входять у глобальна криптова боротьба зросла майже вдвічі в різних країнах, як-от Індія, Бразилія та Гонконг, протягом останніх 12 місяців. З цього приводу Нарек Геворгян, генеральний директор і засновник CoinStats — менеджера криптопортфеля та гаманця децентралізованих фінансів (DeFi) — сказав Cointelegraph:
«Крипто в багатьох випадках займає перше місце у фінансовому мейнстрімі, а не з нульовою сумою порівняно з існуючим ринком. Мільйони людей, які не мають банківських послуг, мають доступ до криптовалютних транзакцій зі своїх мобільних телефонів, і через невикористаний ринок важко спостерігати та вимірювати його зростання за економічними лінзами, які ми маємо сьогодні».
Впровадження криптовалют у роздрібній торгівлі готове до зростання
Макс Крупишев, генеральний директор процесора криптовалютних платежів CoinsPaid, вважає, що, хоча вищезгадана цифра в 3,6 мільйона є досить вражаючою, вона все ще становить лише близько 1% американського населення. На його думку, в найближчі 3-5 років спостерігатиметься експоненційний ріст криптовалютних платежів, додавши:
«Я думаю, що до 2025 року ми зможемо говорити лише про десятки мільйонів користувачів у Сполучених Штатах. Американський ринок є благодатним ґрунтом для будь-яких інноваційних рішень. Ще одним фактором, що стимулює прийняття криптовалюти як повсякденної транзакційної валюти, є те, що купувати та витрачати ці активи у світових брендів стає все легше».
Він також заявив, що коли справа доходить до криптовалютних платежів, Азія має потенціал обігнати Америку в довгостроковій перспективі, оскільки в цілому регіон є досить гнучким, коли справа доходить до прийняття нових і майбутніх технологій. «Ми також повинні звернути увагу на зростання популярності криптовалют в африканських країнах. Існує великий попит на крипто-додатки та альтернативні інструменти інвестування, які пропонують низький поріг входу», – додав Крупишев.
Брендон Даллман, директор з маркетингу екосистеми DeFi Unizen, сказав Cointelegraph, що найдовше екосистемою роздрібних платежів/транскордонних переказів керували деякі гравці, такі як Western Union, PayPal і Stripe. Однак із зростанням популярності криптовалют в останні роки, цифрові активи допомогли людям обійти проблеми, пов’язані з посередниками та високими комісіями, а також притаманний гальмівний халатизм, пов’язаний з традиційною фінансовою економікою. Він підкреслив:
«Швидкі мережі блокчейну є відповідними рейками для CBDC, таких як цифровий долар, євро тощо. Блокчейн, який здатний задовольнити попит, висунутий фінансовими установами, такими як фондові біржі та розрахункові палати, виграє битву. Ми бачимо, як банки будь-якого розміру занурюють пальці у воду, щоб побачити, як вони можуть почати взаємодіяти з новим цифровим світом перед ними, керуючись зростаючим страхом залишитися позаду».
Можливо, не?
Не всі впевнені в тому, що криптовалюта зростає в роздрібному сегменті. Наприклад, Бен Казелін, керівник відділу досліджень і стратегії криптовалютної біржі AAX, сказав Cointelegraph, що, хоча найближчим часом ми можемо побачити прийняття зберігаються стабільних монет, дуже сумнівно, що ми прагнемо до якоїсь утопія криптоплатежівдодавши:
«З розширеною інтеграцією ми можемо очікувати більше перевірки та регулювання, що зовсім не обіцяє нічого хорошого для криптовалют. Можуть бути деякі місця, де вибраною валютою можуть бути певні токени, наприклад, ресторан на тему Bored Ape, ймовірно, прийматиме платежі в ApeCoin. Але, крім цього, я вважаю, що в кінцевому підсумку реальні платежі та корисність зберігання цінності зближаться з біткойнами, хоча це не скидає з рахунків триваюче зростання онлайн та офлайн мікроекономіки».
Тим не менш, Кейслін сказав, що обнадійливо спостерігати, як мейнстрім рухається до кращого та більш відкритого розуміння того, що насправді є гроші. «Якщо ми побачимо, що продавці чи корпорації фактично володіють криптоактивами, якими вони отримують оплату, то це може стати дуже цікавим», — зазначив він.
Які цифрові активи підходять для роздрібної торгівлі?
Як йдуть справи, Даллман бачить Солану (SOL) як лідера, коли справа доходить до полегшення повсякденних транзакцій, оскільки мережа пропонує високі швидкості та надзвичайно низькі ставки плати за газ, що робить мережу більш доступною. Крім того, з основними криптовалютами, такими як біткойн (BTC) почав знаходити масове поширення як законний платіжний засіб, він бачить, що флагманський актив стає все більш популярним як засіб цифрових платежів.
Схожої думки дотримується і Крупишев, який вважає, що біткойн, а не будь-який стейблкойн, стане більш популярним засобом платежу, хоча більшість продуктів або послуг мають вартість у доларах США, додаючи:
«Я вважаю біткойн найбільш вірогідним кандидатом на роль глобального платіжного засобу. Він уже довів свою життєздатність, подолавши не одну кризу і пережив не одну криптозиму».
При цьому він визнав, що малоймовірно, що ми побачимо масове впровадження платежів, орієнтованих на BTC, протягом наступних кількох років. Багато в чому це завдяки тому, що витрати на виробництво все ще оплачуються у фіатних валютах і зазвичай прив’язані до долара США, євро, британського фунта стерлінгів, єн або юанів.
Для Gevorgian, Bitcoin та Ether (ETH), здається, є двома найбільш вірогідними кандидатами на глобальне впровадження у роздрібну торгівлю завдяки їхньому домінанту на ринку та популярності серед інвесторів. «Здається, біткойн працює для великих транзакцій, і повільно, але впевнено він стане більш життєздатним варіантом для невеликих транзакцій з розвитком рішень, побудованих на основі Lightning Network», — додав він.
Крім того, він припустив, що найперспективнішими криптовалютами, які завоюють позиції на арені платежів, будуть ті, які найбільше утримуються та використовуються. Це, ймовірно, призведе до того, що 20 найбільших монет за ринковою капіталізацією переважають як транзакційні валюти.
Всупереч наведеним вище думкам, Яїр Теста, керівник відділу розвитку бізнесу екосистеми платежів на основі блокчейну COTI, не сумнівається, що стейблкоіни стануть вибором номер один для роздрібних грошових переказів найближчим часом. Він сказав Cointelegraph:
«Підприємства та комерсанти повинні використовувати значну частину свого доходу, щоб покрити свої операційні витрати, і вони не можуть дозволити собі ризик. Їм потрібна стабільність і впевненість, що їхній дохід завтра матиме таку ж цінність, як і сьогодні. Ми розглядаємо регульовані стейблкоіни та CBDC як провідний спосіб оплати в довгостроковій перспективі».
Основні організації, які приймають криптовалюту
Оскільки за останні роки криптоактиви отримали велику підтримку, список відомих брендів, які приймають цифрові валюти, зростав шаленими темпами. Наприклад, зараз Microsoft дозволяє його користувачі оплачують різноманітні внутрішні послуги — включаючи Xbox Live, програми Microsoft, ігри тощо — через біткойн.
Overstock, американський інтернет-продавець меблів, здається, лідирує, коли справа доходить до покупок криптовалют. Це тому, що компанія в даний час приймає ряд цифрових токенів поряд з біткойнами, таких як Litecoin (LTC), ETH і Monero (XMR). Так само Home Depot, найбільша мережа господарських магазинів у Сполучених Штатах, дозволяє Платежі біткойнами через касову систему Flexa — екосистему криптовалютних платежів, яку підтримує Gemini — дає можливість людям побудувати цілий будинок, використовуючи лише криптовалюту.
Останні: Чи може Solana стати домінуючою мережею PoS, незважаючи на постійні відключення?
У Starbucks також є співпрацює з ф’ючерсною біржею Bakkt, що дозволяє користувачам оплачувати свою ранкову чашку кави (і багато іншого) за допомогою цифрових активів. Те ж саме стосується американської багатонаціональної мережі супермаркетів Whole Foods, яка нещодавно партнерські з додатком для витрат SPEDN, що дозволяє користувачам купувати всі свої продукти за BTC, LTC або долар Близнюків (GUSD). SPEDN відноситься не тільки до Whole Foods, оскільки він також дозволяє користувачам витрачати свої цифрові кошти в Regal Cinemas, GameStop, Jamba Juice і Baskin Robbins.
Що стосується телекомунікацій, AT&T є першим американським постачальником мобільних телефонів пропонує своїм клієнтам криптовалютні платежі, хоча й опосередковано. Використовуючи BitPay, сторонній платіжний шлюз, користувачі, які хочуть скористатися різними пропозиціями/послугами компанії, можуть зробити це, використовуючи біткойн, а також кілька інших активів.
Крім перерахованих вище імен, деякі інші відомі бренди, які наразі приймають криптовалютні платежі, включають розважальну фірму AMC, оператора бронювання подорожей Travala, франчайзі американського універмагу JCPenney, команду NBA Dallas Mavericks і GameStop та багато інших.
Коли ми прямуємо до майбутнього, де цифрові валюти продовжують зростати швидкими темпами, буде цікаво подивитися, як криптовалюти вписуються в глобальний ландшафт роздрібної торгівлі, особливо з точки зору конкуренції або доповнення існуючої системи фіатних платежів, яка існує в місце в глобальному масштабі.