- Bitcoin(BTC)$95,572.00-1.68%
- Ethereum(ETH)$3,302.81-1.31%
- Tether(USDT)$1.000.01%
- XRP(XRP)$2.22-0.80%
- BNB(BNB)$651.27-1.51%
- Solana(SOL)$181.770.62%
- Dogecoin(DOGE)$0.315133-1.88%
- USDC(USDC)$1.000.04%
- Cardano(ADA)$0.89-1.05%
- Lido Staked Ether(STETH)$3,294.07-1.43%
Як прийняття змінює структуру криптокомпаній
Компанії, орієнтовані на криптовалюту, пройшли довгий шлях з моменту свого створення в плані корпоративної структури, мотивації співробітників, систем прийняття рішень, дотримання вимог та інших аспектів своєї діяльності. Хоча на початку 2010-х років були створені стартапи, засновані невеликими групами крипто-ентузіастів, з тих пір простір став домом для великих інституційних компаній.
Все-таки криптокомпанії займаються бізнесом, а бізнесу чужа анархія. Швидке зростання індустрії криптовалют у 2010-х перетворило малі незалежні підприємства на величезні конгломерати з тисячами співробітників і офісів по всьому світу. Їх акціями володіють інвестиційні фонди та професійні інвестори, багато з них мають діючі ради директорів, а їхні корпоративні структури мають десятки департаментів і відділів. Але чи руйнує вся ця бюрократія саму філософію криптовалюти?
Як і будь-яка інша компанія, більшість криптовалютних компаній почали, коли їх засновники прийшли з ідеєю запустити бізнес. Однак різниця полягає в тому, що криптовалюта – це не тільки нова форма фінансів, але й має ідеологічне підґрунтя, яке поєднує дух децентралізації, свободи та анонімності. За останнє десятиліття криптовалюти кинули виклик традиційним фіатним валютам і відкинули багато правил фінансового світу, викликаючи плутанину в розміреному житті глобальної інвестиційної індустрії.
З самого початку
Криптовалютна біржа Huobi була заснована двома співзасновниками, Ду Джуном і Леоном Лі, у вересні 2013 року. У листопаді 2013 року Huobi вже досяг біткойн (BTC) обсяг транзакцій 1 мільярд юанів (близько 6 мільярдів доларів на той час) і почав отримувати фінансування від відомих інвесторів. За перший рік існування Huobi чисельність персоналу перевищила 100 осіб, а тепер біржа налічує понад 2000 співробітників у її корпоративній структурі. Він швидко перетворився з криптовалютного стартапу у велику компанію з багатомільярдним оборотом. Інституційні інвестори, такі як китайський венчурний фонд Zhen Fund і Sequoia Capital, купили частки Huobi ще у 2013 і 2014 роках відповідно.
1inch Network, ще одна біржа, була заснована на хакатоні ETHNewYork у травні 2019 року Сергієм Кунцом та Антон Буков, інженери з багаторічним досвідом розробки програмного забезпечення. Сьогодні 1inch — це децентралізована мережа з понад 100 дописувачами, поширеними по всьому світу. З того, що можна зібрати, компанія не має офісу, а співробітники можуть працювати з будь-якої точки світу. Тим не менш, він має корпоративну структуру, а також фінансування від Binance Labs, яке він отримав у серпні 2020 року.
Фірмові кольори
У 2014 році книга Фредеріка Лалу Перетворення організацій був опублікований. Це був результат трирічного дослідження 12 компаній (включаючи Patagonia, Zappos і Sounds True), які пропагували нетрадиційні методи та принципи управління. У книзі Лалу виділяє п’ять типів компаній, які він класифікує за формою корпоративного управління: червоні, оранжеві, жовті, зелені та блакитні. На думку автора, чирякові компанії є найвищою формою організації. Для них характерні відсутність ієрархічної структури, максимальна прозорість і велика свобода співробітників приймати рішення та висловлювати свою думку.
Останні: Життя після злочину: що відбувається з криптовалютою, вилученою під час кримінальних розслідувань?
На жаль, Лалу не вивчав фінансові організації, а тим більше фінансові стартапи, тому в його книзі немає інформації про те, до яких кольорових криптовалютних компаній можна віднести. Тим не менш, виконавчий директор Huobi і засновник 1inch сказав Cointelegraph, що вони вважають свої компанії блакитними.
Описуючи теорію Лалу про еволюцію організацій, Джефф Мей, директор глобальної стратегії Huobi Global, сказав Cointelegraph, що чирок являє собою завершальний етап, який характеризується «складними адаптивними системами з розподіленими повноваженнями, часто структурованими як децентралізовані, самокеровані команди або мережі. ». На цьому етапі «статичні пірамідні ієрархії поступаються місцем плинним природним ієрархіям, де влада переходить до людей з найбільшим досвідом, пристрастю чи інтересом».
Мей сказав, що цей опис «збігається з основними переконаннями Huobi, а також основними цінностями самого блокчейну».
Співзасновник 1inch Буков сказав Cointelegraph, що він вірить, що зусилля його компанії «створити «червону організацію» є не тільки успішними, але й цілком стійкими в довгостроковій перспективі. Хоча корпоративна ієрархія може працювати для деяких компаній, вона не дуже підходить для проектів децентралізованого фінансування. Насправді, чим менш ієрархічна структура проекту, тим краще». Він додав:
«Але послідовність між різними командами є життєво важливою, щоб переконатися, що вони на одній сторінці. Дотримання правил є абсолютно нормальним для проектів DeFi, і свобода ні в якому разі не повинна означати порушення законів. Свобода та децентралізація залишаються основними цінностями 1-дюймової мережі, незалежно від розміру проекту. Наші команди користуються високим ступенем незалежності, і якщо, наприклад, команда не вважає, що ідея є багатообіцяючою та вартою її реалізації, вона буде обговорюватися, поки не буде досягнуто консенсусу».
Свобода чи відповідність?
Ідеологія блокчейну та криптовалют, що виражається в децентралізації, свободі та анонімності, нещодавно була перевірена і навіть піддана сумніву деякими криптовалютними компаніями.
Мей сказав, що «завдяки численним нормативним актам урядів у всьому світі, а також порушенням безпеки та навіть збою монет, ми прийшли до висновку у 2022 році, що криптовалюта як актив потребує певної форми регулювання, щоб служити якорем і прибутком для захисту. ”
Він додав, що «для того, щоб криптовалюта як клас активів стала загальновизнаною, необхідний певний рівень відповідності та регулювання, але природа технології блокчейн завжди повинна передбачати певний ступінь автономії та децентралізації. Ці дві протилежні ідеології мають до певної міри співіснувати».
Останні: Crypto 401(k): Грамотне фінансове планування чи азартні ігри з майбутнім?
За словами Мей, такі біржі, як Huobi, працюють у діапазоні, де децентралізація та дотримання вимог вже співіснують: «Прозорість і підзвітність повинні залишатися в певних аспектах традиційних корпоративних структур, але ми можемо вчитися з духу спільного внеску та співпраці. Система з більш безпечним та ефективним розподілом роботи та інформації є вигідною як у світі блокчейну, так і в корпоративній структурі».
Чирво-червоне майбутнє
За останні роки криптовалютна індустрія стрімко розвивалася, і це буде продовжуватися. Багато компаній, що працюють на ринку криптовалют, декларують прихильність цінностям, характерним для «бирюзових» організацій. Звичайно, оскільки криптовалютні компанії розростаються і стають інституціалізованими інвестиційними бізнесами, практика корпоративного управління також зміниться. Прагнення до відкритості, самоврядування та консенсусу може зіткнутися з жорсткими нормативними вимогами, конкурентним тиском та іншими зовнішніми проблемами.
Чи зможуть криптовалютні компанії залишатися вірними оригінальним цінностям галузі, чи вони будуть змушені стати більш централізованими та «червоними»? Час покаже. Однак поки що представники Huobi та 1inch налаштовані оптимістично. Цікавий факт: під час нещодавнього оновлення бренду Huobi його офіційні кольори набули нового блакитно-зеленого відтінку. Залишається тільки сподіватися, що, рухаючись вперед, компанія зможе зберегти ці кольори як елемент свого управління, а не лише логотип.