Платежі в біткойнах мають великий сенс для малого та середнього бізнесу, але ризики все ще залишаються

Останні шість непарних місяців бачив криптовалюта ринок є свідченням неперевершеної фінансової нестабільності, настільки, що загальна капіталізація цього швидко дозріваючого простору впала з 3 трильйонів доларів до приблизно 1 трильйона доларів. Це сталося після того, як у листопаді минулого року галузь досягла найвищого рівня за всю історію з біткойнами (BTC) досягнувши ціни в 69 000 доларів США.

Незважаючи на раніше заявлену волатильність, нещодавній звіт показує що малі та середні підприємства (МСП) у дев’яти окремих країнах, Бразилії, Канаді, Німеччині, Гонконгу, Ірландії, Росії, Сінгапурі, Об’єднаних Арабських Еміратах та Сполучених Штатах, надзвичайно відкриті до ідеї приймати криптовалютні платежі — особливо біткойн.

У дослідженні, яке охопило загалом 2250 суб’єктів ринку, 24% респондентів сказали, що планують прийняти біткойн разом з іншими цифровими активами найближчим часом, тоді як колосальні 59% учасників повідомили, що планують перейти виключно на використання цифрових платежів до початку 2025 року.

Якщо дивитися ззовні, криптоплатежі пропонують ряд переваг. Наприклад, проблема повернення платежів або відповідність стандартам галузі платіжних карт повністю пом’якшена, коли мова йде про цифрові активи. Мало того, прийняття біткойн та інших цифрових валют може допомогти залучити додатковий бізнес від крипто-ентузіастів, а також потенційно збільшити прибуток (оскільки багато з цих валют з часом стають більш цінними).

Чи дійсно прийняття криптовалют має сенс для малого та середнього бізнесу?

За словами Ігнеуса Терренуса, захисника політики щодо обміну криптовалютами Bybit, біткойн має абсолютний сенс як повсякденний засіб обміну для малого та середнього бізнесу. Він сказав Cointelegraph, що як платіжна мережа біткойн (якщо використовується разом із Lightning Network) однозначно перевершує систему, яка існує понад сім десятиліть, яка лежить в основі кредитних карток, додавши:

«Біткойн на Lightning не проміжний, в нього вбудована остаточність, він швидший, безпечніший і на багато дешевший за вартістю транзакції, ніж комісія кредитної картки ~3%. Платіж не обов’язково повинен здійснюватися в BTC, оскільки мережа біткойн може приймати долари, конвертувати їх у BTC, передавати їх через мережу та конвертувати назад у долари після прибуття».

Коли його запитали про волатильність, Терренус пояснив, що якщо розглядати його з коротким періодом часу, BTC, безсумнівно, є ризикованим нестабільним активом. Однак, якщо дивитися на це з більш панорамного погляду або деномінувати по відношенню до інфляційних валют, таких як турецька ліра та аргентинський песо, які продемонстрували відповідно зростання на 73,5% і 58% у травневому рівні індексу споживчих цін, це цілком може все одно краще зберігати купівельну спроможність, ніж більшість фіатів під час інтенсивної волатильності/ведмежих ринків.

Бен Казелін, керівник відділу досліджень і стратегії торгової платформи для торгівлі криптовалютою AAX, погоджується з цією оцінкою, сказавши Cointelegraph, що прийняття біткойн, а також інших більш усталених криптовалют все ще є правильним курсом дій для більшості малих і середніх підприємств, оскільки зараз існує безліч механізмів для вони можуть використовувати великі пули ліквідності та нові демографічні показники, не піддаючись надмірній волатильності ринку, додаючи:

«Поточні ринкові умови можуть бути несприятливими, але загальне впровадження біткойн та ключової криптоінфраструктури, включаючи розвиток Metaverse, а також інтеграцію з традиційними фінансовими ринками, продовжує просуватися. Для будь-яких компаній, які хочуть підключитися до крипто-екосистеми та економіки, це гарний час, щоб продовжити такі зусилля в очікуванні наступної фази кривої впровадження».

Відповідь може бути досить простою

Ліор Яффе, співзасновник і директор фірми, що займається програмним забезпеченням блокчейну, Jelurida, зазначив, що власники бізнесу, які хочуть прийняти біткойн, але бояться серйозного зниження ціни, повинні просто «перетворити свої BTC на фіат, як тільки вони його отримають». На думку Яффе, рішення компанії прийняти біткойн не повинно ґрунтуватися на короткострокових коливаннях цін, додаючи:

«Навіть при всій нестабільності є вагомі причини для малого та середнього бізнесу прийняти біткойн, наприклад, можливість безпосередньо контролювати кошти, не покладаючись на добру волю третьої сторони. Підприємства, які продають товари та послуги через Інтернет і мають проблеми з використанням існуючої системи кредитних карток, компанії, що базуються в країнах, де місцева валюта є екстремальним, підприємства, які не можуть працювати зі своєю місцевою банківською системою, можуть отримати вигоду від використання BTC».

Останні: Як блокчейн може відкрити енергетичні ринки: експерт ЄС з DLT пояснює

Тим не менш, він визнав, що сьогодні немає проблем для організацій, які приймають криптовалютні платежі, оскільки податкові платежі та витрати бізнесу повинні оплачуватися в місцевих фіатних валютах. В результаті бухгалтерський облік стає складнішим і дорогим, а також підвищені ризики кібербезпеки.

Кене Едзеджі-Окойе, співзасновник і президент Millicent, вказав на те саме, додавши, що більшість криптовалютних платіжних шлюзів автоматично конвертують криптовалюту в фіатні перед розрахунком з продавцями, таким чином роблячи ринкові умови практично не наслідками. Він сказав Cointelegraph:

«Товари та послуги, як правило, оцінюються у фіатних валютах, і, приймаючи криптовалюту, продавці просто отримують фіатну вартість криптовалюти на точний момент покупки за вирахуванням комісій за шлюз. Це може бути кращою угодою, ніж комісія, яку стягують карткові мережі або PayPal, тому деяким продавцям має сенс додати цю опцію».

Стосовно проблем, пов’язаних з отриманням прямих криптовалютних платежів, Едзеджі-Окойє вважає, що найбільш значущою проблемою, що впливає на платежі цифровими активами, є волатильність обмінного курсу. Він підкреслив, що це справедливо як для малого та середнього бізнесу, так і для національних держав, таких як Сальвадор, країна, в якій вартість її біткойнів впала вдвічі по відношенню до долара США. «У більшості випадків продавці повинні будуть оплачувати вартість своїх товарів у фіатній валюті, тому невибіркова схильність до нестабільних активів є надзвичайно ризикованою практикою», – додав він.

Погляд на мінуси

Ваніна Іванова, директор з маркетингу рішення для некастодіального децентралізованого фінансового гаманця Ambire, розповіла Cointelegraph, що прийняття в якості платежу дуже нестабільних активів, таких як біткойн, може бути досить шкідливим для малого або середнього бізнесу, оскільки такі заклади зазвичай містять крихітні грошові буфери і, отже, вразливі до нестабільність і коливання ринку. На її думку, дозволити клієнтам платити в мінливій валюті може збільшити цей ризик і зробити бізнес підданим більш високому ризику. Вона сказала:

«Є багато питань, які необхідно вирішити, перш ніж криптовалюта буде прийнята як основний варіант оплати для малих і середніх підприємств, найважливішою з яких є, на мій погляд, відсутність інфраструктури. Інтеграція криптоплатіжного шлюзу не є простим процесом, і є обмежені постачальники, які пропонують його як послугу».

У зв’язку з цим вона зазначила, що нещодавнє зближення Shopify з відомою криптовалютною біржею Crypto.com стало великим кроком у правильному напрямку, однак через те, що більшість юрисдикцій у всьому світі досі не визнають криптовалюту як законний платіжний засіб, банківський рахунок. технічне обслуговування для МСП може стати справжнім кошмаром.

Інші перешкоди на шляху впровадження включають масштабованість, оскільки, незважаючи на те, що може бути достатньо рішень рівня 2, які можуть зробити прийняття криптоплатежів досить швидким, у більшому масштабі проблема продовжує залишатися цілком очевидною. Іванова підкреслила:

«Непередбачувані трансакційні витрати також є фактором, який необхідно враховувати. Хоча традиційні системи стягують з МСП значні комісії за обробку платежів, ці збори не змінюються і можуть бути враховані в ціні. Враховуючи, що плата за газ поглинається клієнтом у випадку з криптовалютою, через це підприємства можуть втратити продажі».

Едзеджі-Окойє вважає, що якщо власник бізнесу просто приймає BTC, щоб «купити провал», йому краще налаштувати розраховані угоди на біржі, а не приймати ризики від випадкових обсягів покупок за випадковими цінами на гроші, які вони мають. необхідно придбати інвентар.

Крім того, створення нового платіжного шлюзу також не є можливим варіантом для продавців, оскільки, враховуючи існуюче макросередовище, багатьом МСП буде важко виправдати свої початкові інвестиції. Він додав:

Останні: Криза криптокредитування проливає світло на вразливість галузі

«Прийняття криптовалютних платежів безпосередньо без використання посередника, як-от шлюз, можливе, але це ризикує потрапити в суперечку з регуляторами, навіть у країнах, де криптоплатежі не заборонені. Однією з причин, чому постачальники платіжних послуг так багато стягують, є те, що вони піклуються про чеки «Знай свого клієнта» та «Проти відмивання грошей».

Чи можна знайти золоту середину?

Хоча біткойн, безсумнівно, є чудовим варіантом для малого та середнього бізнесу, тимчасовим рішенням для бізнесу — до тих пір, поки всі складки не будуть згладжені — було б приймати стейблкойни. Цей тип активів дозволяє власникам бізнесу скористатися всіма перевагами, які надає технологія блокчейн, не запропонуючи жодного з ризиків щоденної нестабільності.

Насправді, такі люди, як Іванова, вважають, що стейблкоіни можуть допомогти прискорити прийняття криптовалюти, що, у свою чергу, може полегшити різні технологічні та юридичні перешкоди для криптовалюти. До цього моменту варто відзначити, що уряд Великобританії нещодавно оголосила що він планує ввести стейблкоіни в свою регульовану платіжну систему, що є хорошою новиною для малого та середнього бізнесу, оскільки він надає їм новий стабільний метод прийому криптоплатежів із низькими комісіями, відповідний нормативним вимогам.

Тому, оскільки світова економіка швидко тяжіє до використання цифрових валют для щоденних транзакцій, буде цікаво подивитися, як буде розвиватися майбутнє цього простору, особливо з огляду на те, що все більше і більше компаній стають все більш вправними в роботі з криптовалютами.