Проекти Web3 спрямовані на залучення вболівальників і спортивних ліг

Багатомільярдна спортивна індустрія переживає цифрову трансформацію, і елементи Web3, ймовірно, відіграватимуть важливу роль. Це поняття було виділено у звіті Deloitte «Перспективи спортивної індустрії на 2022 рік», який передбачає прискорення поєднання реального та цифрового світів, а також зростання ринків незамінних токенів (NFT) і технологій занурення.

Згідно зі звітом, такі досягнення можуть призвести до значного збільшення залучення шанувальників. Це важливий момент, який слід враховувати, враховуючи, що залучення вболівальників протягом тривалого часу служило основою для забезпечення доходу від спонсорів, продажу квитків і товарів, а також загальної популярності спортивної ліги.

Проте з розвитком технологій спортивні вболівальники висловили зацікавленість у формуванні глибших відносин зі спортивними лігами. Наприклад, «Stats Perform 2021 Fan Engagement» звіт зазначає, що спортивні вболівальники зараз не лише зосереджені на перегляді спортивних змагань, але й прагнуть отримати «живий» досвід завдяки технологічним досягненням.

Прямі відносини зі спортивними лігами

Еял Донат Зафір, інвестор і керівник крипто в Liberty Global Ventures, сказав Cointelegraph, що Web3, ймовірно, змінить правила гри, коли справа доходить до кращого залучення вболівальників для спортивних ліг:

«Web3 — це Інтернет із справжнім правом власності, оскільки він забезпечує вбудований рівень, який дозволяє легко зберігати та передавати цінності. Для спортивних ліг та їхніх уболівальників Web3 може кардинально змінити правила гри у побудові прямих стосунків, вирівнюванні стимулів і забезпеченні справжнього володіння та впливу».

Зафір додав, що проекти Web3 використовують децентралізована автономна організація (DAO) моделі, NFT і криптовалюта можуть продемонструвати, як власники спортивної власності можуть використовувати технологію для розподілу доходу, відкритого ліцензування інтелектуальної власності або врахування голосів уболівальників.

Хоча ці концепції ще тільки зароджуються, кілька спортивних ліг почали досліджувати такі моделі. Наприклад, Karate Combat — спортивна ліга повноконтактних єдиноборств — нещодавно оголосила, що створить DAO для перенесення свого управління своїм уболівальникам і спортсменам.

Роб Браян, засновник Karate Combat, розповів Cointelegraph, що влітку 2022 року вся ліга — включаючи контракти бійців, авторські права, контент, інтелектуальну власність тощо — була продана фонду, який служить юридичною оболонкою для DAO.

У свою чергу Брайан пояснив, що власників акцій Karate Combat більше немає, але спортивна ліга бойових мистецтв буде керуватися та контролюватися вболівальниками, які володіють символом ліги.

Останні: Користувачам потрібно зайти під движок Web3 — генеральний директор HashEx

«Звідси власники токенів матимуть найбільший контроль над напрямком ліги», — сказав він. Брайан уточнив, що інфраструктура DAO зрештою дозволить власникам токенів голосувати за постачальників DAO, які керують функціями ліги, встановлювати стимули для токенів і вирішувати — у межах обмежень, встановлених постачальником DAO Fight Operations — хто проти кого має воювати.

Зображення з матчу Karate Combat. Джерело: Karate Combat

Адам Ковач, президент ліги Karate Combat, також сказав Cointelegraph, що така модель виходить за рамки популярних елементів Web3, таких як NFT для спортивних ліг. Він сказав:

«Web3 має зустріти шанувальників там, де вони є, і лише потім використовувати стимулювання. Ми не думаємо, що вболівальники хочуть вибирати кольори майки. Вони хочуть підтримувати своїх улюблених спортсменів, робити прогнози на те, хто переможе, влаштовувати матчі та, можливо, отримати роботу в своїй улюбленій спортивній лізі».

Повторюючи Ковача, «Commodore», псевдонімний співзасновник Krause House — глобальна спільнота баскетбольних уболівальників хоче керувати Національною баскетбольною асоціацією (NBA) як DAO — вважає, що спортивні вболівальники повинні мати можливість голосувати за певні питання, щоб відчувати причетність до спортивної ліги.

Станом на сьогодні Commodore пояснив, що вболівальники НБА не залучені на тому рівні, на якому вони повинні бути. «Одна цікава річ, про яку варто подумати, полягає в тому, що кожній команді НБА насправді не вистачає прямого зв’язку зі своїми фан-базами, роблячи такі дії, як заборона власникам абонементів у списку електронної пошти. Twitter, YouTube, TikTok, Instagram, Bleacher Report, ESPN і багато іншого — усе це прямо між фанатом і командою», — зазначив він.

Щоб змінити це, Commodore сказав, що Krause House пропонує модель членства на основі NFT, яка, по суті, служить квитком у його спільноту. Тоді члени спільноти можуть використовувати токен управління, який не має фінансової цінності, для прийняття рішень щодо подій і стратегії їхньої організації.

За словами Commodore, цей процес є внутрішнім, але він зазначив, що Krause House прагне донести цю модель до НБА. «Ми ведемо розмови з командами НБА з точки зору власності. Це означає, що ми намагаємося придбати команду, а потім команда може співпрацювати з нами щодо залучення вболівальників».

Флекс Чепмен, співзасновник Krause House, додав, що протягом тривалого часу вболівальники були основою спортивних ліг. І все ж він вважає, що елементи Web3 з часом дозволять шанувальникам мати більше голосу та доступу. «Ця модель дозволяє вболівальникам приймати рішення з низьким рівнем ризику, щоб вони відчували себе більш пов’язаними з командами НБА, маючи при цьому більший вплив. Це шлях для створення нових вражень для шанувальників у способи, яких ми раніше не бачили», — зауважив він.

Хоча моделі DAO починають викликати інтерес у певних спортивних лігах, гейміфікований досвід у середовищах Metaverse також набирає обертів. Дірк Лует, співзасновник і співголовний виконавчий директор Upland — метавсесвіту, відображеного в реальному світі, — сказав Cointelegraph, що спортивна індустрія шукає способи краще залучати свою молоду аудиторію та міжнародну базу фанів. Тому він вважає, що експерименти з проектами Web3 для гейміфікації традиційних вболівальників є першим кроком, який роблять спортивні команди та ліги:

«У міру того, як все більше і більше нашої ідентичності представлено віртуально, наш фандом теж. Якщо більшість способів самовираження відбувається на онлайн-платформах і у віртуальних світах, для наших спортивних команд цілком природно зустрічати нас там».

Недавно, Upland співпрацює з ФІФА — міжнародний керівний орган футбольної асоціації — щоб дозволити вболівальникам брати участь у гейміфікованих досвідом у Метавсесвіті. Хоча така модель не дозволяє вболівальникам голосувати за певні рішення, Лует пояснив, що підхід Metaverse дозволяє спортивним уболівальникам посилити право власності на активи в реалістичному візуальному середовищі.

«Оцифрування та гейміфікація подібної концепції покращує цей досвід. Так само, як вболівальники з гордістю носять свої командні кольори, на платформах Web3, таких як Upland, вони можуть «носити» свій фандом як дослідника блоків (аватар гри) або прикрашати та налаштовувати свої будинки метавсесвіту», — сказав він.

Зображення з партнерства Upland з FIFA. Джерело: Височина

Дійсно, така концепція може бути ключовою для розвитку спортивних ліг. Грунтуючись на успіхі партнерства Upland з ФІФА, Лует сказав, що Upland має співпрацює з Аргентинською футбольною асоціацією щоб залучити шанувальників на своїй платформі метавсесвіту.

«Багато клубів і ліг звернулися до нас після успішної співпраці з Чемпіонатом світу з футболу в Катарі 2022 року. Є багато запитань про те, як експериментувати з цими моделями, оскільки все це інноваційно. Те, що легко резонує, — це не спроби замінити досвід, а пошук тих, які ви можете покращити за допомогою справжнього володіння активами та візуальним рівнем, таким як метавсесвіт», — сказав він.

Чи швидко спортивні ліги приймуть моделі Web3?

Незважаючи на те, що кілька спортивних ліг почали експериментувати з моделями Web3, низка проблем може перешкодити прийняттю. Наприклад, створення простої у використанні платформи для мейнстріму має вирішальне значення для того, щоб ці концепції стали популярними.

За словами Зафіра, загальне впровадження досягне лише реальної користі, а також криптоскладності, абстраговані від кінцевих користувачів. «Я вважаю, що для усиновлення мають відбутися дві речі. По-перше, Web3 має бути дуже простим у використанні. По-друге, нам потрібно створити чудові варіанти використання». Зафір додав, що зараз у Web3 обмежена кількість користувачів, які використовують такі речі, як криптогаманці. Враховуючи це, модель DAO може бути складною для користувачів Web2, особливо для тих, хто не знайомий з такими концепціями, як зберігання токенів у цифрових гаманцях.

Щоб пояснити це в перспективі, Браян пояснив, що вболівальники Karate Combat з часом отримають токени, які можна буде зберігати в гаманцях сторонніх розробників або в гаманці Karate Combat, вбудованому в мобільний додаток ліги. «Уболівальники повинні мати можливість голосувати там. Взаємодія з користувачем у додатку буде дуже простою», — сказав він. Брайан також зазначив, що токени, імовірно, будуть розміщені на криптобіржах.

Така модель також може створити додаткові ризики, окрім доступності. Маргарет Розенфельд, головний виконавчий директор Zukunft — консалтингової фірми з бізнес-моделей технології Web3 — сказала Cointelegraph, що перш ніж спортивні ліги вирішать використовувати будь-які блокчейн-токени як частину нової моделі залучення вболівальників, вони повинні провести ретельний аналіз цінних паперів, ігор , закони про товари та платежі в різних юрисдикціях, у яких він працює.

«Будь-який тип токена, який «зароблено» або використовується як «винагорода», може легко переступити межу та отримати контроль регулятора, якщо він не структурований належним чином», – сказала вона.

Останні: «Хрещений батько криптовалюти» хоче створити CBDC, орієнтований на конфіденційність: ось як

Що стосується моделі DAO, Розенфельд сказав, що слід уважно розглянути токен управління, який дозволяє фанатам голосувати. Вона зазначила, що позов Ooki DAO, поданий Комісією з майбутньої торгівлі товарами (CFTC), має служити прикладом для майбутніх DAO.

«CFTC стверджує, що Ooki DAO є некорпоративною асоціацією, і кожен, хто проголосував як частина моделі управління, повинен нести індивідуальну відповідальність за ймовірну незаконну діяльність DAO». Враховуючи це, Розенфельд вважає, що традиційні індустрії, такі як спорт, можуть захотіти відійти від DAO у своїх моделях залучення Web3, якщо CFTC переможе у своїх аргументах проти Ooki.